Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új szívómotoros csúcs sportautók a Porschétól

2019. június 18. 12:15   |   DG
címkék:  

Új tagokat köszönt a Porsche 718 sportautó-családja: debütál a 718 Spyder és a 718 Cayman GT4, két különösen érzelemdús és erőteljes csúcsmodell, amelyek a legtisztább vezetési élménnyel ajándékozzák meg utasaikat. Mindkét kocsit 4 literes szívó boxermotor hajtja, amihez hatgangos kézi váltó csatlakozik, a csúcssebesség 300 km/óra fölött van.

Mindkét sportkocsit egy új fejlesztésű, szívóüzemű, 4 literes hathengeres boxermotor hajt, amelyet az utasok mögé, középre építettek be. A motor műszaki alapjai közösek az aktuális 911 Carrera modellszériában dolgozó turbós aggregátéval. A pörgős természetű erőforrás 420 lóerőt ad le, 35-tel többet, mint a GT4 előző nemzedékében. Sőt, a Spyder esetében 45 lóerő a növekedés. A 420 paripához 420 Nm forgatónyomaték társul, az 5000-6800-as fordulatszám-tartományban. A hatgangos kézi váltóval mindkét modell áttöri a 300 km/órás sebességhatárt, a 718 Spyder 301, a 718 Cayman GT4 304 km/órás sebességre képes. A nulla-százas sprint 4,4 másodperc.

A benzines részecskeszűrővel tisztává varázsolt boxermotor valódi GT motor, lineáris teljesítményleadással és azonnali gázreakciókkal. Egészen 8000-ig forog és hamisítatlan, mechanikus boxerhang tör elő belőle. Számos műszaki csemegét is tartalmaz, mint a piezo injektoros befecskendezés, az adaptív hengervezérlés (hengerlekapcsolás), valamint a variálható szívórendszer.

Az új 718 Cayman GT4 a jelentősen továbbfejlesztett aerodinamikai koncepciójáról is megismerszik. Ötven százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel elődjénél, miközben a légellenállása nem változott. A 718 Spyder ugyancsak jobban tapad az útra, ami elsősorban az új hátsó diffúzor érdeme – az elem önmagában 30 százalékkal fokozza a leszorítóerőt a hátsó tengelyen. A rögzített hátsó szárny is hatékonyabb, 20 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel; 200 km/óránál plusz 12 kilogrammot.

Az új, levehető tetős 718 Spyder az olyan híres roadsterek vérvonalát viszi tovább, mint az 550 Spyder és a 718 RS 60 Spyder. Zárt és nyitott tetővel egyaránt remekül mutat. Könnyű, levehető tetejével a 718 Spyder maradéktalanul alkalmas mindennapi használatra; ha nincs szükség az elemre, a hátsó fedél alatt elhelyezhető. A GT4-gyel ellentétben a Spyderre hátsó légterelőt szereltek, amely 120 km/óra fölött automatikusan kiemelkedik.

A 718 Cayman GT4 30 millimétert ültető aktív felfüggesztést kapott, amelyet versenypályás használatra hangoltak és jóval élesebbé teszi a kezelhetőségét. A 718 Spyder nyomatékvektor-szabályozó rendszert kapott mechanikus hátsó differenciálzárral és kikapcsolható menetstabilizáló rendszerrel. A GT4-hez emellett Clubsport csomag is kérhető, hátsó acél bukócsővel, kézi poroltóval és hatpontos biztonsági övvel a sofőr oldalán. Felárért karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető. Az új modell több mint 10 másodperccel gyorsabban teljesíti a Nürburgring Nordschleife kört elődjénél.

Az új Porsche 718 Spyder és 718 Cayman GT4 már megrendelhető, németországi alapáruk 93 350, illetve 96 206 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!