/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új technológiákkal és új felszereltségekkel frissül a Lexus UX

2022. május 14. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A Lexus friss, nyártól elérhető újdonságokat mutat be népszerű UX kompakt prémium SUV modelljéhez, amelyek a sokszínűbb stílusválasztékra, a továbbfejlesztett multimédiára és kapcsolódási lehetőségekre, valamint egy új, sportos modellváltozatra, az F Sport Design kivitelre fókuszálnak. A módosítások az öntöltő hibrid UX 250h, valamint a benzines UX 200 változatokhoz lesznek elérhetők.

A megújult UX a Lexus új multimédiás rendszerét is megkapja, amely gyorsabb reakciókkal, intuitívabb és felhasználóbarátabb működéssel és fokozottabb funkcionalitással bír. A felszereltségi szinttől függően 8” vagy 12” megjelenítő a korábbi érintőpad helyett immár érintőképernyőn keresztül kezelhető. Az új kijelző 143 milliméterrel előrébb került a műszerfalon, hogy közelebb legyen, és így kényelmesen kezelhetővé váljon a vezető számára. A megjelenítők jobb grafikát kapnak, a 12” verzió pedig nagyfelbontásban pompázik.

A jelentősen megnövekedett számítási sebességnek köszönhetően a kezelés sokkal gyorsabb, míg a „mindig csatlakoztatott”, felhőalapú navigáció az alapfelszereltség részeként kínál hozzáférést az élő közlekedési információkhoz, ezzel könnyebbé téve az útvonaltervezést. A 12” rendszer saját navigációval is rendelkezik, így olyan helyeken is működik, ahol nem tud kapcsolatot létesíteni a felhővel az autó.

A rendszer új hangfelismerő funkciója magában foglalja a „Hey Lexus” hangvezérlést. Ez megkönnyíti a hangutasítások használatát a telefonáláshoz, az audiorendszer és a légkondicionáló működtetéséhez, valamint az internetes kereséshez. A rendszer hozzáfér a felhő alapú információkhoz, így például rákérdezhetünk a közeli üzemanyagárakra és egyéb helyi információkra. Úgy van programozva, hogy jobban megértse a hétköznapi kifejezéseket, és ügyesebben ismerje fel a parancsokat akkor is, ha háttérzaj van.

Az Apple CarPlay (vezeték nélküli kapcsolat) vagy az Android Auto (vezetékes kapcsolat) funkciók segítségével az okostelefon-integráció az alapfelszereltség részét képezi, és a teljes kényelem érdekében a multimédiás szoftverfrissítések az autó adatkommunikációs moduljának segítségével over-the-air, azaz vezeték nélkül hajthatók végre. A csatlakozási lehetőségek között szerepel egy USB-A port a középkonzol tárolórekeszében, valamint két USB-C port a konzolon, melyekkel különböző eszközöket tölthetnek az utasok.

A multimédiás rendszer legfeljebb három vezető személyes profilját tudja elmenteni, testreszabva a multimédiás, audio- és navigációs beállításokat. A korábbi érintőpados kezelőszerv helyén az ülésfűtés gombjai találhatók, illetve amelyik példányokban nincs ilyen funkció, egy praktikus kis tárolóhely található. A konzolon, a légkondicionáló kezelőszervei előtt egy megvilágított tárolótálca is található, ahová egy nagyméretű okostelefon is elfér. A tulajdonosok a Lexus Link okostelefonos alkalmazással zárhatják vagy nyithatják az ajtózárakat, illetve távolról működtethetik a légkondicionáló rendszert is, így az utastér már az útnak indulás előtt lehűthető vagy felmelegíthető.

Az F Sport Design modellváltozat újdonságként jelenik meg az UX palettáján, és célja, hogy még több vásárló számára elérhetővé tegye az F Sport csomag által kínált külső kiegészítőket. Az újdonság kiállását az F Sport hűtőmaszk teszi látványosabbá, ami a jellegzetes, fekete rácsozása mellett alul króm kerettel teszi még látványosabbá az autó ültetett hatását. Ugyanez a minta jelenik meg a lökhárítók ködlámpái és kanyarfényszórói körül feltűnő részeken, amelyeket az L-alakú keretek kontrasztja emel ki.

A hátsó lökhárító szintén F Sport specifikus formákat kapott, és a teljességhez hozzátartoznak a fekete légterelők és fényszórók körüli betétek is. A 18” F Sport könnyűfém keréktárcsák 10 küllős dizájnt és sötét metál fényezést kaptak. Az F Sport Design alapfelszereltségei közé tartoznak a műbőr üléskárpitok, a fűthető első ülések, a kétzónás automatikus légkondicionáló, a tolatókamera, az esőérzékelő, a LED fényszórók automatikus távolsági-fénnyel, a króm tetősínek, a fekete kerékjárati ívek és a Lexus „F” logók.

A továbbfejlesztett UX F Sport modellváltozatnál az alapfelszereltség része lesz az adaptív változó felfüggesztés (AVS), valamint a teljesítményre hangolt első és hátsó stabilizátorrudak, amelyek hozzájárulnak az autó jobb kezelhetőségéhez, élesebb reakcióihoz és finomabb futásához bármilyen útviszonyok között. A kormányzási érzet is javult, köszönhetően a kormányműház rögzítése és a futómű közötti új, merev csatlakozásnak.

Az UX elérhető lesz egy új színárnyalatban, amely a Platina névre hallgat. Ez a különleges fényezés a Lexus fejlett sonic technológiájával készül, amelynek köszönhetően egy mindössze néhány mikron vastagságú réteg közelebb hozza a festékben lévő fémes pelyheket, hogy egyenletesebben illeszkedjenek egymáshoz, extra ragyogást és mélyebb árnyékhatást biztosítva az autó karosszériáján. A felfrissített kínálat több kéttónusú fényezést is tartalmaz, így ezentúl hatféle árnyalatot választhatnak a vásárlók a fekete tető mellé az F Sport és az F Sport Design modellváltozatokhoz.

Az utastérben az F Sport kivételével az összes UX modellváltozathoz, az összes kárpitozás mellé – szövet, mű- és valódi bőr – elérhető lesz az új mogyoróbarna szín. A perforált bőrkárpit friss megjelenést kap, köszönhetően az új Kagome varrásnak, amelyet a hagyományos japán kosárfonás ihletett. A műbőr kárpitozás pedig új, Sashiko redős hatást kap.

Az UX modellben megtalálható Lexus Safety System + továbbfejlesztett ütközést megelőző rendszerrel lesz felszerelve, amely a kereszteződésfigyelő asszisztenssel segít a biztonságos jobbra és balra kanyarodáskor, míg a vészhelyzeti kormányzási asszisztenssel segíti a váratlan kikerülési manővereket, miközben nem hagyja, hogy a vezető elhagyja a sávját. A dinamikus radarvezérelt sebességtartó automatika kanyartempó csökkentő funkciót kap.

Az UX erőforrásai változatlanok maradnak. Az UX 250h kiváló hatékonysággal és kifinomult teljesítménnyel rendelkezik, köszönhetően a negyedik generációs Lexus hibrid hajtásnak, amely a 2,0 literes benzinmotort használva 184 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére. Az UX 200 változatot egy a hibridével szinte megegyező négyhengeres, 2,0 literes benzinmotor hajtja, amely a kiemelkedő, 40 százalékos hőhatásfokáról nevezetes, ezzel segítve alacsonyan tartani az üzemanyag-fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/