/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új 1,6 literes dízelmotor a Bravóban

2008. január 23. 13:38   |   Autoblog
címkék:  

Januártól rendelhető a Bravóhoz az új 1,6 Multijet 16v motor 105 lóerős kivitele, de márciustól választható az erősebbik, 120 lóerős változat is.


Tavaly 90 ezer darabot adtak el Európában a Fiat sikermodelljéből, a Bravóból, mely egyúttal Olaszország legkeresettebb ötajtós kompakt kocsijává lépett elő. Most pedig új erőforrással gazdagodott a motorpaletta: megérkezett az 1,6 literes Multijet 16v motor. Januártól rendelhető a 105 lóerős kivitel, de márciustól választható az erősebbik, 120 lóerős változat is. Az új motor nagy előrelépést jelent az 1,9-es konstrukcióhoz képest, nemcsak, hogy ugyanakkora teljesítményű, de nyomatéka 25%-kal magasabb és fogyasztása 8%-kal alacsonyabb.


A 105 lovas négyhengeres aggregát 4000-es fordulatszámon adja le maximális teljesítményét, de 290 Nm-es nyomatékát már 1500-as (!) fordulatszámon szolgáltatja, ami figyelemreméltó eredmény. A 120 lóerős kivitel ugyanezt tudja, azzal a különbséggel, hogy nyomatéka 300 newtonméter. Az új Multijet motor tehát osztályában a legnagyobb nyomatékot kínálja. A gyengébb erőforrásban egy elektronikusan szabályozott fix geometriás turbófeltöltő dolgozik, míg a potensebb motorban variálható geometriájú csiga teljesít szolgálatot. Az új fejlesztésű többpontos befecskendező rendszer 1600 baros nyomással dolgozik. Az átlagfogyasztás az előzetes adatok szerint 4,9 l/100 km-en.


Az 1,6-os, 120 lovas motorral a Bravo ugyanúgy gyorsul, mint az 1,9 liter lökettérfogatú Multijet dízellel, 10,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, végsebessége pedig 195 km/óra (105 LE 11,3 mp és 187 km/h). Fontosabb azonban, hogy ötödik fokozatban 80-ról 120-ra 4 másodperccel gyorsabban jut fel. Az 1,6 Multijet 16v motor ráadásul csak 35 ezer kilométerenként igényli a szervizelést, ami azt jelenti, hogy 25%-kal csökkennek a fenntartási költségek. A hajtóművet részecskeszűrővel és kipufogógáz-visszavezető rendszerrel is ellátták, így az teljesíti az Euro 5-ös kibocsátási normát. Károsanyag-kibocsátása alacsony, 120 g/km.

Mindkét teljesítményű erőforráshoz hatfokozatú váltóművet társítanak, ami szintén nem mindennapos dolog ebben a kategóriában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/