/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új crossover a Saabtól

2008. január 29. 17:31   |   Autoblog
címkék:  

A négyhengeres, kétliteres, közvetlen befecskendezéses BioPower turbómotor férfias 300 lóerőt és 400 Nm-t ad le, de üzemanyaga E85 bioetanol.


A Detroiti Autókiállításon bemutatott Saab 9-4X BioPower tanulmányautó jelzi, hogy a svéd márka meg szeretné vetni a lábát az egyre népesebbé váló sportos crossover szegmensben. A 9-4X BioPower koncepció természetesen összkerékhajtású, mozgatásáról pedig egy E85 bioetanol üzemanyaggal működő, kétliteres turbómotor gondoskodik.


A 4,7 méter hosszú Saab 9-4X BioPower koncepció kialakítása a skandinávokra oly jellemző, puritán formavilágot tükröz, sallangmentes, letisztult vonalvezetésével és jégtömbökére emlékeztető felületeivel. A formabontó frontrészt és belső design elemeket a népszerű Aero X koncepció ihlette. Az autó innovatív rakodási megoldásai közül a legkiemelkedőbb a hegyisport-specialista Salomon céggel közösen kifejlesztett sífelszerelés tároló.


A pilótafülkét idéző utastér karakterét az Aero X-ből ismert “clear zone” adja meg, süllyesztett indítógombokkal és infotainment kezelőszervekkel, melyek a középkonzolon helyezkednek el. A műszerfal jellegzetes zöld háttérvilágítása mellett a repülőgépek magasságmérőire emlékeztető kilométeróra és a kormánykerék repülőformájú berakása is a Saab repülőgyártói múltjára utal.


A Saab tervezői a Saab Salomon legjobb síelőivel karöltve kifejlesztettek egy újszerű tároló rendszert, sílécek és egyéb hosszabb tárgyak szállítására. A csomagtér elhúzható padlója alatt egy kihajtható, alumínium sítartó bújik meg, melynek segítségével akár három pár síléc és síbot is szállítható. A síbakancsok számára fűtött tárolórekeszt alakítottak ki a csomagtér padlózata alatt, a maximális funkcionalitás jegyében pedig a teljes csomagtér vízálló és karcmentes gumiborítást kapott.


A négyhengeres, kétliteres, közvetlen befecskendezéses és változó szelepvezérléses BioPower turbómotor férfias 300 lóerőt és 400 Nm-t ad le, de üzemanyaga E85 bioetanol. Ez a technológia a Saab XWD (cross wheel drive) összkerékhajtási rendszerével egészül ki. Az elektronikus vezérlésű, korlátozottan önzáró hátsó differenciálmű (eLSD) segítségével az autó mindig a szükséges arányban osztja el a hajtóerőt, nem csupán a tengelyek, de a hátsó kerekek közt is. Az eLSD akár a nyomaték 40%-át is képes átirányítani egyik kerékről a másikra, annak megfelelően, hogy melyik tapad biztosabban az útra.


A vezetési élmény további fokozása érdekében a karosszéria “Sport” és “Komfort” fokozatba is állítható. A “Sport” beállítás keményebbre hangolja a futóművet, magasabb fordulatszámokhoz igazítja a váltást, a robbanékonyság érdekében nagyobb nyomatékot juttat a hátsó tengelyre, növeli a gázpedál érzékenységét és nagyobb sebességnél csökkenti a kormány szervomechanizmusát, ezzel garantálva az élményszerű autózást. Nem hivatalos adatok szerint a 9-4X BioPower 8 másodperc alatt gyorsul fel százra és 235 km/óra a vége.


A stabilitást és a fékezést segítő mechanizmusok arzenálja mellett a Saab 9-4X BioPower tanulmány egy speciális érzékelővel is rendelkezik, mely azonnal aktiválja a függönylégzsákokat, ha az autó felborul. Az első üléseken harmadik generációs aktív fejtámlák (SAHR) találhatók.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/