/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új fotók és információk a Volvo S60-ról

2008. december 17. 16:55   |   Autoblog
címkék:  

A Volvo szerint a koncepcióautó minden elemét a skandináv design, illetve a svéd tengerpart sziklái és vizei ihlették, az eredmény pedig drámai lett.


2010-ben érkezik az új Volvo S60, mely ha csak 80 százalékban úgy fog kinézni, mint a koncepcióautó, s ha az összes most bemutatott, innovatív technikai megoldást felvonultatja, komoly lendületet adhat a svéd márkának a jövőben. Dinamikus és karakteres, drámai megjelenésű autó, melyben a skandináv hagyományok találkoznak a csúcstechnikával. Az S60 koncepcióautóba egy új fejlesztésű, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses 180 lóerős turbómotort szereltek, mely 119 g/km-es széndioxid-kibocsátással büszkélkedhet. A tanulmányautó másik fontos újdonsága egy olyan biztonsági rendszer, amely többek között képes felismerni az autó elé lépő gyalogosokat és automatikusan az autó maximális fékerejét kihasználva fékez, ha a sofőr ezt nem tenné meg.


A kupéforma inspirálta vonalvezetés karakteres megjelenést kölcsönzött már az eredeti S60 típusnak is, és ez a karakter a következő generációs modellnél még tovább erősödik. A Volvo szerint a koncepcióautó minden elemét a skandináv design, illetve a svéd tengerpart sziklái és vizei ihlették, az eredmény pedig drámai és érzéki lett – ezzel együtt tudunk érteni.

Elöl, a hűtőrács szélein a legújabb Volvókra jellemző fények világítanak, melyek jól kihangsúlyozzák az orr függőlegességét és a motorháztető V-formáját. Az alsó légbeömlők fordított trapézt mintázó alakjával együtt ezek az elemek nagyon kifejező “arcot” adnak a koncepcióautónak. A fényszórók egészen különlegesek; a bennük található világítótestek két apró, egymás mellett vitorlázó viking hosszúhajót formáznak – az egyik hajó szolgáltatja a tompított, a másik pedig a távolsági fényt.


Különleges a kettős hullámot formázó oldalsó vállvonal, valamint a keskeny üvegtető is. A 20-collos, 7 küllős keréktárcsák, valamint az alacsony profilú gumik mintázata ehhez az autóhoz készült. A bronzszínű fékpofák harmóniában vannak a Warm Liquid Copper, azaz meleg rézfolyam külső fényezéssel. Az egyedi, parallelogramma formájú hátsó ajtók is látványosan nyílnak. Az ajtónyitás gombnyomásra indul, és az első fázisban a hagyományos ajtókhoz hasonlóan történik. A következő fázisban azonban az ajtó első része is kiemelkedik az autó síkjából, és a karosszériával párhuzamosan az egész ajtó hátracsúszik, egészen a hátsó kerekekig.


A kocsi hátulján egy behúzható diffúzor is helyet kapott, amely a sebességtől függően automatikusan a lehető legjobb aerodinamikai tulajdonságokat igyekszik biztosítani a járműnek.

Az S60 koncepcióautó belső tere kétségkívül az eddigi legexkluzívabb Volvo utastér. A négyüléses autó belsejének közepén a kézzel készült Orrefors-kristályüvegből kimunkált lebegő középső konzolt láthatjuk. A kombinált műszeregység ugyanolyan lebegő elemnek, szinte súlytalannak tűnik, mint a középső konzol. A sebességmérő valójában egy háromdimenziós üvegspirál. Az alacsonyabb sebességeket jelző számok vannak a legközelebb a vezetőhöz, a sebesség növekedésével pedig egyre messzebbre kerülnek.


A lebegés motívuma a koncepcióautó keskeny, könnyű, a testet jól körülölelő üléseiben folytatódik, melyek puha Light Blond bőrből és kontrasztos színű varrással készültek. Az ülések a középkonzol alsó részéhez és a belső küszöbhöz vannak rögzítve, azaz nem is érintik a padlót. A biztonsági övet és a kartámaszt az ülésekbe integrálták. Az ajtók felső felét eredeti nyírfa borítja, amelynek a színe tökéletesen egyezik a skandináv partokon oly gyakori, só és nap koptatta fa mólók és hordalékfa színével.


A S60 koncepcióautóban bemutatkozik egy teljesen új, innovatív biztonsági rendszer, amely többek között képes felismerni az autó elé lépő gyalogosokat – és automatikusan az autó maximális fékerejét kihasználva fékez, ha a sofőr ezt nem tenné meg. Az új rendszer a védtelen gyalogosok biztonságát is növeli, ráadásul az új megoldás már nem csak a fékerő egy része, hanem a teljes fékerő felett rendelkezik. A gyalogost elütő autó sebessége jelentős szerepet játszik a baleset végkimenetelében. Ha a sebesség 50 km/óráról 30 km/órára csökken, a gyalogos túlélési esélyei jelentős mértékben nőnek. A Volvo célja az, hogy ez az új technológia 20 km/óra sebesség alatt segítsen megelőzni a gyalogosgázolásokat. Ha az autó ennél gyorsabban halad, akkor a cél, hogy a sebességet az ütközés pillanatáig a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék. Az esetek többségben körülbelül 75 százalékkal tudják csökkenteni az ütközési erőhatást.


A Volvo S60 koncepcióautó erőforrása egy 1,6 liter hengerűrtartalmú, nagy hatásfokú, közvetlen befecskendezéses GTDi turbómotor, 180 lóerős teljesítménnyel. A motor fejlett technológiai megoldásai révén kilométerenként mindössze 119 gramm széndioxidot bocsát ki a légkörbe és nagyon keveset fogyaszt. A hajtóműhöz duplakuplungos sebességváltó kapcsolódik, takarékos DRIVe móddal és start/stop rendszerrel. A GTDi benzinmotor sorozatgyártású kivitele 2009 második felében mutatkozik majd be.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/