/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új fotókon a Mercedes E-Coupé

2009. február 18. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

Kiemelhetjük a B-oszlop nélküli oldalfalat a teljesen lesüllyeszthető ablakokkal, vagy a sportos hűtőmaszkot nagy csillaggal a közepében.


A Mercedes mostanában nagyon szép autókat készít. Alig három hónappal az új E-osztályos limuzin debütálása után megismerhetjük például a kupét, mely B-oszlop nélküli, klasszikus profiljával csodálatosan mutat. Szinte hihetetlen, de az E-Coupé légellenállási rekordot is felállít: 0,24-es alaktényezőjével nincs nála áramvonalasabb szériaautó. Aki máris szerelembe esett vele, meg is rendelheti a Mercedes márkakereskedőknél.


Az új E-Coupé azért olyan vonzó, mert markáns vonalai hagyományos stíluselemeket hordoznak. Kiemelhetjük a B-oszlop nélküli oldalfalat a teljesen lesüllyeszthető ablakokkal, vagy a sportos hűtőmaszkot nagy csillaggal a közepében. A négyszemű arc a rombusz alakú lámpákkal a limuzintól jött, de itt élesebb szabásúak. Az orr-részen végighúzódó nyilazás, a kifejezőbb tekintet és a karcsúbb alak dinamikusabbá teszi a kupét a limuzinnál. Az E-Coupé 46 mm-rel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb a négyajtós változatnál.


Az utastérben új fejlesztésű üléseket találunk elektromos állítással. Extraként teljes, memóriás elektromos ülésállítás is rendelhető, elektropneumatikusan állítható deréktámasszal. Szintúgy kívánságra kapható a bőrhuzatú, aktív szellőztetéses komfortülés, valamint az új multikontúr-ülés, felfújható légkamrákkal az ülőlap elejében, valamint a támla középrészében és szegélyeiben. A hátsó utasok két kényelmes egyedi ülésben foglalhatnak helyet, amelyek támláját együtt, vagy külön-külön előre lehet hajtani, hogy nagyobb legyen a csomagtartó befogadóképessége.


Az E-kupé a limuzinhoz hasonlóan műszaki újdonságok garmadáját tartalmazza, ahogy el is várható egy sportos beállítottságú, felsőkategóriás kocsitól. Ilyen például a helyzethez illeszkedő lengéscsillapító-szabályozás, a fáradtság-felismerő rendszer, a PRE-SAFE megelőző utasvédelem és az aktív motorháztető. Szintén mércének számít a kategóriában az adaptív távfény-vezérlés, a jelzőtábla-felismerés és az önműködő vészfékezés. Kapható sportfutómű és menetdinamikai csomag is, kerekenként külön elektronikus csillapítás-szabályozással és kétféle – Komfort és Sport – menetprogrammal, amely befolyásolja a futóművet, a gázadást és az automataváltó kapcsolási pontjait.


Éllovas az új E-Coupé a hajtóművek terén is. A E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé kétfokozatú turbófeltöltéssel, piezo-porlasztókkal és a legkorszerűbb közös nyomócsöves befecskendezéssel ellátott dízelmotorja a Mercedes négyhengeres sorozatának csúcsa. Teljesítménye 204 LE, nyomatéka 500 Nm, amely már 1600/percnél rendelkezésre áll. 5,3 litert fogyaszt, széndioxid emissziója pedig 138 g/km, amelyek nagyszerű értékek. A V6-os közös nyomócsöves turbódízel továbbra is programban marad, teljesítménye az E 350 CDI BlueEFFICIENCY Coupéban 231 LE, fogyasztása 6,8 liter, szén-dioxid kibocsátása 179 g/km.


A Mercedes a benzinmotorokat is átállítja közvetlen befecskendezésre. Az E 250 CGI BlueEFFICIENCY Coupé négyhengerese 204 LE teljesítményű, és a széria ötfokozatú automatával 7,0 litert fogyaszt. CO2-emissziója 164 g/km. Az eddigi V6-os benzinmotor helyettesítője az E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupéban egy közvetlen befecskendezéses hathengeres gép, 292 lóerővel, 8,5 literes fogyasztással és 199 g/km-es emisszióval. A csúcsmodell az E 500 Coupé, 388 lóerővel és 530 newtonméterrel.


Az E-Coupé kiszállításai májusban indulnak, s az első hónapokban egy Prime Edition kiadás is megjelenik belőle, palládium-ezüst fényezéssel, panoráma üvegtetővel, titánszürke AMG könnyűfém kerékkel, kétszínű designo nappabőr kárpittal, hozzá illő szőnyeggel és szálcsiszolt alu pedálsorral. Árakat még nem tudunk, s azt sem, hogy a kupé mennyivel lesz drágább a limuzinnál. Az új E 250 CDI limuzin például 12 642 000 forintba kerül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/