/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új modell és új logó a Fiatnál

2007. február 02. 06:41   |   Autoblog
címkék:  

A szépséges kompakt Fiaton láthatja a közönség először az új Fiat emblémát, ami a tradíciókra épülő új irányvonalat jelzi.


A Fiat Bravo egy gyönyörű és igényesen megépített, tipikusan olasz ferdehátú, ami hitelesen kötődik a jellegzetes olasz formatervezési stílus hagyományaihoz. A

vásárlók kiélvezhetik majd megbízhatóságát, biztonságát, izgalmas menettulajdonságait és sportos stílusát – mindazt, amit mindenki joggal vár el egy valódi olasz autótól.

A Fiat Style Centre által készített új modell egységes és ízléses vonalaival hívja fel magára a nagyközönség figyelmét – ez egyben tökéletesen illeszkedik a Grande Punto által megkezdett új családi arculatba, ugyanakkor magán hordozza a legendás olasz autóépítési hagyományok legfontosabb ismérvét is: a túlzások és végletek nélküli ízléses szépséget. Az új márkajelzés abból a pajzsból eredeztethető, ami 1931 és 1968 között díszítette a Fiatok orrát.


Az erősen döntött és előretolt szélvédő, a csepp alakú fényszórók, valamint az új emblémát keretező sportos hűtőrács (kiegészítve a bemutató kampányhoz választott

Maranello Vörös karosszériaszínnel) sajátos kapcsolatot és egyfajta tisztelgést jelez az olasz autógyártás királyi vérvonalával, a Ferrarival. Az új Fiat Bravo ebből a hagyományos kultúrából és stílusból született. Hossza 434, szélessége 179, magassága 149, tengelytávja pedig 260 centiméter, miközben rakterének befogadóképessége 400 literes (a hátsó ülések ledöntése után 1175 literes).

A Fiat által készített kívánatos forma tartalmazza mindazt, ami elvárható a kategóriában. A Bravo utastere, minősége, kényelme, praktikuma és sokoldalúsága így megfelel a magas színtű elvárásoknak – az autóba beülve azonnal szembeötlik a hatalmas minőségi előrelépés. Igényes anyagok használata, ízléses színkombinációk, a részletekre való odafigyelés és gondos összeszerelés.


Az új Fiat Bravo bemutatkozása egyben a turbófeltöltéses T-JET benzines motorcsalád (1,4 Turbo 120 és 150 lóerővel) színrelépését is jelenti, ami a kedvező fogyasztást és az alacsony károsanyag-kibocsátást ötvözi a nagy teljesítménnyel. A motorkínálatban megtalálható még az 1,4-es 16 szelepes benzinmotor egyszerű szívóváltozata (90 LE), illetve a népszerű Multijet közös nyomócsöves turbódízel kétféle változata (1,9 literes lökettérfogat – 120 vagy 150 lóerő). A legkisebb teljesítményű erőforrással az 1,2 tonnás Bravo két utassal 12,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, legnagyobb sebessége pedig 179 km/óra. A 8 szelepes, kisebbik multijet dízel nyomatéka 255 Nm, két személlyel a fedélzeten 10,5 másodperc alatt gyorsítja a Bravót százra és akár 194 km/órás sebességet is lehetővé tesz. A 16

szelepes common rail befecskendezéses egység nyomatéka már 305 Nm, és elég neki 9 másodperc százig. A Bravo legnagyobb sebessége ezzel a motorral 209 km/óra. A benzines turbómotorokkal szerelt modellek menetteljesítményeiről még nincsenek adatok.   

Mindehhez az útról kiváló visszajelzést nyújtó kormányzás és remek úttartás párosul, köszönhetően a már sokat bizonyított, ám jelentősen továbbfejlesztett felfüggesztési rendszernek: elöl független McPherson rendszerű, hátul csatolt lengőkaros futóműrendszert találunk torziós tengellyel.


A Bravóban az utasok teljes körű légzsákvédelmet kapnak (akár 7 légzsák), a hárompontos biztonsági övek előfeszítővel és erőhatárolóval egészülnek ki. Az autó emellett rendelkezik a legmodernebb elektronikus menetsegítő berendezésekkel: a biztonsági arzenálban megtalálható az elektronikus fékerőelosztóval kiegészített blokkolásgátló és a kifinomult ESP is, aminek működését emelkedőn történő elindulást segítő program, valamint kipörgésgátló egészíti ki.

A Fiat Bravo számtalan új technológiát hordoz, ám azok nem csupán a mérnöki megoldásokban érhetők tetten, hanem a kényelmet és biztonságot szolgáló

berendezések terén is. A legjobb példa erre a “Blue&Me” rendszer új generációja, amit “Blue&Me Nav” néven ismerhetünk meg. A vezető és az utasok kényelmét számtalan kiegészítő berendezés fokozza, mint például a kétzónás klímaberendezés, a kétféle hifi rendszer, a nagyméretű és kinyitható panoráma napfénytető, a sebességtartó automatika, az esőérzékelős ablaktörlő, a parkolássegítő rendszer, vagy a ködlámpák kanyarba bevilágító kiegészítő funkciója.

A Bravo 12 elegáns külső színárnyalattal és négyféle felszereltséggel (Active, Dynamic, Emotion és Sport) lesz rendelhető.

Olasz termék, nem csak olaszoknak


Az új Fiat Bravo számára nem kisebb célt tűzött ki a márka vezetősége, minthogy az európai piac talán legfontosabb kategóriájának meghatározó darabjává váljon.

Ez a piaci szegmens az egyik legizgalmasabb kategória, ugyanakkor a gyártók közötti legnagyobb versengés is itt folyik: mintegy harminc különféle modell közül választhat a vásárló, európai, ázsiai és amerikai gyártók termékei közül egyaránt. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ennek a szegmensnek az értékesítéséből mintegy 71 százalékot tesznek ki a négyajtós, illetve a ferdehátú modellek. Mindemellett az

eladások 25 százaléka céges flottavásárlás, aminél kiemelten fontos szempont az értéktartás, a fenntartási költség, a megbízhatóság, valamint a beszerzési ár. Ez utóbbi területeken az új Fiat Bravo az egyik legversenyképesebb modell szeretne lenni.

Ilyen piaci kilátások és tervek mellett a gyár Piedimonte S. Germanóban (Frosinone), valamint annak mind a 3500 alkalmazottja felkészült az átlagosan évi 120 000 darab új Fiat Bravo összeszerelésére. A járműveket 55 országban árusítják majd.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/