/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új motor az Audi zászlóshajójában

2007. augusztus 07. 19:04   |   Autoblog
címkék:  

Minimális külső módosításokat hajtottak végre az Audi A8-on, emellett javítottak az akusztikai komforton, precízebbé tették a kormányzást és a légrugózást is stabilabbra hangolták. Jelentősebb újítás a 2,8 literes hathengeres, közvetlen befecskendezéses FSI benzinmotor, mely 210 lóerőre és 280 Nm-re képes. Mivel az A8 tömege csak 1690 kilogramm, ezzel a motorral a limuzin 8 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 238 km/órás sebességet. Az A8 2,8 FSI viszont nemcsak gyors, hanem igazán környezetkímélő luxusautó is, hiszen 199 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként és átlagosan 8,3 litert fogyaszt.


Minimális külső módosításokat hajtottak végre az Audi A8-on, emellett javítottak az akusztikai komforton, precízebbé tették a kormányzást és a légrugózást is stabilabbra hangolták. Jelentősebb újítás a 2,8 literes hathengeres, közvetlen befecskendezéses FSI benzinmotor, mely 210 lóerőre és 280 Nm-re képes. Mivel az A8 tömege csak 1690 kilogramm, ezzel a motorral a limuzin 8 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 238 km/órás sebességet. Az A8 2,8 FSI viszont nemcsak gyors, hanem igazán környezetkímélő luxusautó is, hiszen 199 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként és átlagosan 8,3 litert fogyaszt.


Az új A8 2,8 FSI elsőkerék-hajtással és folyamatosan változó áttételű multitronic automataváltóval érkezik, manuális módban hét fix fokozatot kínál. Németországban sztenderd felszereltséggel 61 900 euróba kerül.  


Az Audi optimalizálta a fogasléces, változó áttételű kormányművet és a sebességfüggő szervorásegítést, így a kormányzás most direktebb érzetet ad. Ezen kívül javított az adaptív légrugós felfüggesztés elemein, így az A8 spontánabbul követi a diktált íveket, jobban kanyarodik és nagy sebességnél még jobb az egyenesfutása. Továbbá az Audi az A8 akusztikáját újfajta anyagokkal optimalizálta, így plusz súly nélkül állítólag a szegmens legcsendesebb autóját készítette el.  


Emellett az új A8-ban debütál két fontos biztonsági rendszer. Egyik az intelligens radartechnológián alapuló side assist, másik pedig a kamerás lane assist rendszer. A side assist az autó holtterében tartózkodó járműveket figyeli és sávváltási manővereknél figyelmezteti a sofőrt. Ha a kritikus zónában egy másik autót fedez fel, a külső tükör burkolatán, a perifériás látómezőben egy sárga LED gyullad ki. Ha a sofőr ennek ellenére jelez, hogy sávot kíván váltani, a LED élesebb fénnyel kezd világítani és villogni. Az Audi lane assist az indokolatlan sávelhagyást hivatott megakadályozni. Egy belső tükörre szerelt kamera az utat pásztázza, míg egy mini számítógép a felfestéseket figyeli. Ha a sofőr indexelés nélkül közelíti meg a felfestéseket, megrezegteti a kormánykereket.  


Még nem esett szó a külső formai változtatásokról, melyek szinte észrevehetetlenek. A tervezők finomítottak a single-frame hűtőrácson és a külső tükrökön, újfajta könnyűfém felniket raktak az autóra és változtattak a hátsó LEDes lámpák stílusán. Emellett új külső és belső színek, illetve dekorbetétek állnak rendelkezésre.   

Az Audi A8 egyébként mindenhol sikeres, a második generációból már több mint százezret értékesítettek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/