/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Volkswagen Polo hengerlekapcsolással

2012. március 16. 14:36   |   DG
címkék:  

A Genfi Autószalonon debütált Polo BlueGT az első Volkswagen, amelynek motorját ellátták az új ACT hengerlekapcsolásos technikával. Az 1,4 literes, 140 lóerős négyhengeres TSI turbómotor ezért átlagosan mindössze 4,7 litert fogyaszt.

A Polo BlueGT-be szerelt 1,4-es turbómotor a vadonatúj EA211 benzines modellcsalád csúcs erőforrása, amely az EA288 dízelmotor-családdal együtt az új moduláris Volkswagen padlólemez (MQB) alappilléreit alkotják. A motorok felfüggesztési pontjai közösek, nemcsak a különböző VW járműosztályokban, hanem más Volkswagen-csoportos márkák autóiban is.

Az új TSI aggregát 140 lóerőt ad le, de 4,7 liter benzint fogyaszt (108 g/km CO2), ha pedig a 7-fokozatú duplakuplungos DSG váltóval párosítják, az étvágya 4,5 literre csökken (105 g/km CO2). Nyilván ezeket a laboratóriumi értékeket a mindennapi életben nehéz lesz elérni, de ha nagyvonalúak vagyunk, és mondjuk 6 literes fogyasztással kalkulálunk, még mindig páratlan hatékonyágról számolhatunk be. 

A Polo BlueGT mindemellett 210 km/órás végsebességre képes és mindössze 7,9 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, ami azt jelenti, hogy egy nagyon dinamikus, de páratlanul takarékos autóval van dolgunk. Ebben az ACT rendszer mellett nagy szerepe van a közvetlen befecskendezésnek, a feltöltésnek, és a BlueMotion technológiának is (Stop/Start rendszer, akku visszatöltés). Az ACT alacsony és közepes terhelésnél menet közben lekapcsolja a hajtásból a második és a harmadik hengert, ami körülbelül 4 deciliterrel mérsékli az átlagfogyasztást. 50 km/órás sebességgel haladva harmadik vagy negyedik fokozatban már 1 liter a megtakarítás, de ötödik fokozatban, 70-nel haladva is 7 decilitert nyerhetünk. A hengerlekapcsolás az 1250-4000 közötti fordulatszám-tartományban aktív, ami a vezetési ciklus 70 százalékát lefedi.

A gázpedál határozott lenyomására a lekapcsolt két henger ismét munkához lát, amiből a pilóta a Volkswagen ígérete szerint semmit sem érzékel. De kéthengeres üzemmódban sem nagyobb a vibráció és a zaj. A mechanikai váltások 13-36 milliszekundum idő alatt végbemennek. A Volkswagen ACT rendszere figyelembe veszi azt is, ha az autó éppen fokozott tempóval, kanyargós úton halad; ilyenkor ugyanis nem teszi lehetővé a hengerlekapcsolást.

A Polo BlueGT 17 colos kerekeken áll, egyedi spojlerezést és 15 mm-rel megültetett futóművet kapott, utasterében pedig sportülések, GTI műszerek, GTI stílusú fekete kárpitozás és bőrborítású sportkormány kapott helyet. A Polo BlueGT a 105 lovas 1,2 TSI és a 180 lóerős GTI változat közti lyukat tömi be, és júliusban kerül piacra. 


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/