/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Volkswagen Polo hengerlekapcsolással

2012. március 16. 14:36   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon debütált Polo BlueGT az első Volkswagen, amelynek motorját ellátták az új ACT hengerlekapcsolásos technikával. Az 1,4 literes, 140 lóerős négyhengeres TSI turbómotor ezért átlagosan mindössze 4,7 litert fogyaszt.

A Polo BlueGT-be szerelt 1,4-es turbómotor a vadonatúj EA211 benzines modellcsalád csúcs erőforrása, amely az EA288 dízelmotor-családdal együtt az új moduláris Volkswagen padlólemez (MQB) alappilléreit alkotják. A motorok felfüggesztési pontjai közösek, nemcsak a különböző VW járműosztályokban, hanem más Volkswagen-csoportos márkák autóiban is.

Az új TSI aggregát 140 lóerőt ad le, de 4,7 liter benzint fogyaszt (108 g/km CO2), ha pedig a 7-fokozatú duplakuplungos DSG váltóval párosítják, az étvágya 4,5 literre csökken (105 g/km CO2). Nyilván ezeket a laboratóriumi értékeket a mindennapi életben nehéz lesz elérni, de ha nagyvonalúak vagyunk, és mondjuk 6 literes fogyasztással kalkulálunk, még mindig páratlan hatékonyágról számolhatunk be. 

A Polo BlueGT mindemellett 210 km/órás végsebességre képes és mindössze 7,9 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, ami azt jelenti, hogy egy nagyon dinamikus, de páratlanul takarékos autóval van dolgunk. Ebben az ACT rendszer mellett nagy szerepe van a közvetlen befecskendezésnek, a feltöltésnek, és a BlueMotion technológiának is (Stop/Start rendszer, akku visszatöltés). Az ACT alacsony és közepes terhelésnél menet közben lekapcsolja a hajtásból a második és a harmadik hengert, ami körülbelül 4 deciliterrel mérsékli az átlagfogyasztást. 50 km/órás sebességgel haladva harmadik vagy negyedik fokozatban már 1 liter a megtakarítás, de ötödik fokozatban, 70-nel haladva is 7 decilitert nyerhetünk. A hengerlekapcsolás az 1250-4000 közötti fordulatszám-tartományban aktív, ami a vezetési ciklus 70 százalékát lefedi.

A gázpedál határozott lenyomására a lekapcsolt két henger ismét munkához lát, amiből a pilóta a Volkswagen ígérete szerint semmit sem érzékel. De kéthengeres üzemmódban sem nagyobb a vibráció és a zaj. A mechanikai váltások 13-36 milliszekundum idő alatt végbemennek. A Volkswagen ACT rendszere figyelembe veszi azt is, ha az autó éppen fokozott tempóval, kanyargós úton halad; ilyenkor ugyanis nem teszi lehetővé a hengerlekapcsolást.

A Polo BlueGT 17 colos kerekeken áll, egyedi spojlerezést és 15 mm-rel megültetett futóművet kapott, utasterében pedig sportülések, GTI műszerek, GTI stílusú fekete kárpitozás és bőrborítású sportkormány kapott helyet. A Polo BlueGT a 105 lovas 1,2 TSI és a 180 lóerős GTI változat közti lyukat tömi be, és júliusban kerül piacra. 

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/