/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újabb szigorú törésteszt, meglepetésekkel

2020. december 09. 19:40   |   Autoblog
címkék:  

Az új autók biztonságát vizsgáló fogyasztóvédelmi szervezet, az Euro NCAP közzétette az idei év utolsó adag vizsgálati eredményeit, amely hét új autó teljesítményét szemlézi. Az Audi A3 Sportback, a SEAT Leon, az Isuzu D-MAX, a Kia Sorento és a Land Rover Defender megszerezték a legmagasabb, ötcsillagos minősítést, ám a Honda városi villanyautója, az e modell csak négy, míg a Hyundai minije, az i10 csak három csillagot érdemelt.

All-new-SEAT-Leon-achieves-five-star-rating-in-the-new-and-stricter-Euro-NCAP-safety-test_01_HQ

Az Euro NCAP kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, és a 2020-as évben megjelent tesztek az eddigi legszigorúbbak és legátfogóbbak. Az Euro NCAP 2020-as vizsgálati eljárásainak egyik legfontosabb változása a mozgó akadály bevezetése a mozgó autó frontális ütközési tesztjéhez, helyettesítve a mérsékelt eltolással deformálódó akadály tesztet. A teszt segíti a szervezetet az autóban ülők védelmének értékelésében, de azt is, hogy az autók szerkezeti elemei miként járulnak hozzá az eredményhez.

Nem ez az egyetlen változás a tesztelési eljárásban. Az oldalsó ütközéseket frissítették az ütköztetett akadály sebességének és tömegének kiigazításával, növelve a vizsgálat súlyosságát. Az Euro NCAP pedig először értékeli a távoli oldalsó ütközésvédelmet, különös tekintettel a vezetővédelemre, valamint a vezető és az első ülés utasának lehetséges kölcsönhatására.

Az Euro NCAP további hangsúlyt fektetett a baleset-megelőzési és a vezetőtámogató rendszerek legújabb generációjára, és új forgatókönyveket vezetett be az AEB (autonóm vészfékrendszer) technológia értékelésére, ideértve a ráfutásos helyzetek szimulációját és kereszteződésben történő kanyarodást. De a Safety Assist kategória részeként immár a járművezető állapotát figyelő rendszereket is értékelik.

LR_DEF_110_NCAP_091220_02

Az Audi és a SEAT a Volkswagen Csoport MQB-II padlólemezére épül és mindkettőben megtalálható egy első középső légzsák is, a spanyol kompakt mégis valamivel jobb eredményt ért el a németnél. A Leon minden területen magas pontszámot ért el: felnőttutas-védelem 92%, gyermekvédelem 88%, gyalogosvédelem 71% és asszisztens rendszerek 80%. Az Audi A3 ettől csak enyhén elmaradva 89, 81, 68 és 73 százalékot teljesített.

Az olyan nagyvasak, mint az Isuzu D-MAX, a Kia Sorento és a Land Rover Defender egyaránt megkapták a maximális ötcsillagos minősítést, ami remek. A pickup kategóriában nem elsődleges szempont a biztonság hangsúlyozása, az Isuzu mégis nagyon bőkezűen felszerelt és a vészfékrendszertől kezdve az első központi légzsákig mindent alapáron tartalmaz. 84, 86, 69, 83%-os eredménye kiemelkedően jó. A mobil deformálódó akadállyal ütközve azért kiderült, hogy jelentős tömege és első kialakítása miatt nem kíméli az ütközésben résztvevő másik járművet. Ugyanez a helyzet a Land Rover Defenderrel és a Kia Sorentóval is.

Ötcsillagos törésteszt_Kia Sorento

A Defender 85, 85, 71 és 79 százalékos eredménnyel végzett. A Sorento 82%-ot teljesített a felnőtt utasok, 85-öt a gyermekek, 63-at pedig a gyalogosok védelmében, ugyanakkor 87%-ot szerzett a biztonsági felszerelések kategóriájában. Az összes korszerű passzív és aktív biztonsági rendszer megtalálható a fedélzetén: első középső légzsák, ráfutásos ütközéselkerülő, kereszteződés asszisztens, sávkövető rendszer, holttérfigyelő, navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika, hátsó keresztirányú és másodlagos ütközéselkerülő rendszer.

A villanyhajtású Honda e nélkülöz néhány olyan fejlett biztonsági rendszert, amely a Honda Jazz-ben az alapfelszereltség részét képezik, így nem kapta meg a maximális ötcsillagos értékelést (76, 82, 62, 65%). A hetes mezőnyben a Hyundai i10 lett a leggyengébb; asszisztens rendszereinek tudása nem kielégítő és a frontális ütközés tesztnél a sofőrt nem fogta meg a biztonsági öv, alácsúszott. A Hyundai értékelése 69, 75, 52 és 59 százalék.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/