/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újra a Toyota lett a világ legnagyobb autógyártója

2023. január 30. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

A világ legszélesebb részben vagy teljesen elektromos modellből álló portfólióját kínáló, a Lexus és Daihatsu márkákat, valamint a Hino busz- és teherautómárkát is jegyző Toyota Csoport 2022-ben világszerte 10 483 024 új autót értékesített, ezzel sorozatban harmadik egymást követő évben lett a világ legnagyobb autógyártója.

A Toyota Csoport előnye a sorban utána következő autógyártó előtt nem kevesebb, mint 1,9 millió autó, ami annyira tetemes, hogy a Toyota márka eladásai önmagukban is elegendőek lettek volna az elsőséghez. A tavaly történetében először a teljes magyarországi személyautó és kishaszonjármű piacon is elsőséget szerző Toyota sikerének záloga a vállalat Beyond Zero stratégiájának keretében meghirdetett multi-technológiás megközelítés, amely minden ügyfélnek a felhasználási és infrastrukturális feltételeknek megfelelő zöld megoldást kínálja.

A Toyota Csoport 2022-ben összesen 10 483 024 új autót, köztük 8 941 597 darab Toyota, 625 364 darab Lexus, 766 091 Daihatsu és 149 972 Hino modellt értékesített világszerte. Ez a Toyota Csoport teljes értékesítése tekintetében 0,1%-os csökkenést, azaz gyakorlatilag szinten tartást jelent a 2021-es évhez képest, miközben a globális személyautó- és kishaszonjármű piaci 3,9%-al, 77,58 millióra csökkent. Ez különösen az iparágat általánosan sújtó nehézségek ismeretében elképesztő teljesítmény. A Covid utóhatásaként ugyanis az iparágat továbbra is komoly kihívások elé állítja a félvezető és chiphiány, amelyet tovább súlyosbítanak a részben vagy teljesen elektromos autók iránti megnövekedett kereslet okán fellépő szállítási nehézségek és drasztikusan felszökő árak az akkumulátorgyártáshoz szükséges ritkafémek területén.

Ezeket a kihívásokat a Toyota saját gyártókapacitásai és lekötött hosszútávú megrendelései révén a legtöbb versenytársához képest nagyobb sikerrel kezeli, ám az orosz-ukrán háború hatásait az Európában értékesített autóinak 75%-át a kontinensen is gyártó Toyota sem kerülhette el. A legnagyobb érvágást kétségkívül az oroszországi értékesítési és gyártási tevékenység beszüntetése jelentette a japán autógyártó számára, amely, mind a Toyota, mind a Lexus márkák tekintetében komoly értékesítési darabszám és rendkívüli profitkiesést jelentett. Ennek fényében az világszintű érékesítések szinten tartása legalább annyira figyelemre méltó, mint a globális gyártás 5,3%-os növelése, 10 610 604 darab autóra.

A Toyota márka megerősítette hosszú évek óta őrzött pozícióját a világ kedvenc autómárkájaként. A Lexus 2022-ben az ötödik helyen végzett a világon a prémium márkák rangsorában. A Toyota és a Lexus eladásai 9 566 961 új autót tettek ki 2022-ben, ami 0,5%-os, marginális csökkenést jelent. Ha a két márkát külön vizsgáljuk, akkor a Toyota eladások 0,1%-al nőttek, míg a Lexus értékesítések 18%-al csökkentek, elsősorban az orosz-ukrán háború hatásaként. Az ugyancsak a Toyota Csoporthoz tartozó Hino Motors értékesítései 3,4%-al maradtak el az előző évhez képest, míg a Daihatsu Motor Company 5,6%-al növelte eladásait. A négy márka, a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino összesített értékesítései 0,1%-al maradtak el 2021-hez képest.

A Toyota és a Lexus az elmúlt negyed évszázadban több, mint 22 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesített: ez több, mint az összes többi autógyártó együttes elektrifikált értékesítése. A Toyota Motor Company globális értékesítéseiből 2022-ben 28,5%-ot tettek ki a részben vagy teljesen elektromos autók (Európában 74%-ot), ez a Toyota márka esetében 28% (Európában 65%) a Lexus tekintetében pedig 35,7% (Európában 81 %) volt. A Toyota Motor Europe 2022-ben 1 080 975 új autót értékesített, ezzel 7,3%-os rekord piaci részesedést elérve a második helyen végzett az európai piacon.

A Toyota tavaly, történetében először a teljes, a kivonásokat is magába foglaló magyar piacon is megszerezte az elsőséget: a japán autómárka eladásait 4,9%-al növelve 15 102 új autót értékesített, 11,7%-os piaci részesedéssel megszerezte az elsőséget.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/