/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újra gyári állapotnak örvend az első németországi Porsche 911 S Targa

2020. december 11. 19:30   |   Demcsák Gergely
címkék:  

Több mint három évig tartó felújítás után ismét az utakat rója az első németországi vevőnek kiszállított Porsche 911 S Targa. Az 1967-es évjáratú Targa különleges példány, hiszen műanyag és még nem üveg hátsó ablakkal rendelkezik, motorja pedig S kivitelű; ebből a specifikációból összesen csak 925 darabot gyártottak.

A ritka 911 S Targa modellt 1967 januárjában szállították le egy német Porsche kereskedőnek, aki demonstrációs célokra használta a kocsit. 1969-ben aztán a Porsche amerikai tulajdonoshoz került. Nem jártak sokat vele és 1977-ben letámasztották egy Long Beach-i garázsban – úgy hírlik, a tulajdonos egyszerűen megfeledkezett az autóról.

Itt 2016-ban fedezte fel a jelenlegi tulajdonosa és kimentette a meglehetősen rossz állapotba került sportautót. Nem hiányzott róla semmi és meglepő volt a szokatlanul gazdag felszereltsége is: a gyárban beleépítették a Webasto állófűtést, a Blaupunkt Köln rádiót, a bőrkárpitot, a halogén ködlámpákat és a külső hőmérőt is.

A z 1967-es korai Targát a Porsche Classic újította fel, amely a kocsikat igyekszik minden esetben gyári állapotúra restaurálni. Több mint 60 ezer cikk van a raktárukban, a 2 literes, 160 lóerős S motorhoz azonban nehéz volt egyes alkatrészeket beszerezni. Nagy kihívást jelentett a targatető külső borítása is, a mai ugyanis robusztusabb anyagból van és ez nem tetszett a tulajdonosnak. A Porschénak gyakorlatilag újat kellett csinálnia. A festésnél is az eredetiség volt a kívánság, így modern porfestés helyett a kuncsaft két komponensű fekete festést kért – pontosan úgy, ahogy 1967-ben kiszállították az autókat. Körülbelül 1000 óra karosszériamunka után a 911 Targát kézzel ugyanarra a színre festették, mint 1967-ben, Polo pirosra.

Több mint három év után elkészült Németország első 911 S Targa modellje, amely pontosan olyan, mint amikor legördült a gyártósorról. Tulajdonosa egy szenvedélyes Porsche gyűjtő, akinek a következő projektje máris bent áll a Porsche Classic műhelyében: egy nagyon korai 928 modell.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/