/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újra itt van az Audi SQ5 TDI

2019. február 22. 15:15   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett az új Audi SQ5 TDI, a kompakt SUV második nemzedékének legerősebb tagja. A sportos szabadidőautóban ismét 3 literes V6-os TDI erőforrás dohog, melynek munkáját elektromos kompresszor támogatja, hatékonyságát pedig enyhe hibrid rendszer fokozza.

A friss Audi SQ5 TDI-t erős és nyomatékos dízelmotor hajtja, ami fölényes menetteljesítményekkel ruházza fel. A 3 literes egység 347 lóerős és masszív, 700 Nm nyomatékot ad le a 2500-3100-as fordulatszám-tartományban. A nagyméretű turbófeltöltőt egy elektromos sűrítő támogatja; besegít, ha a kipufogógáz nyomása nem elég nagy, tehát indulásnál és az 1650-ig tartó alacsony fordulatszám-tartományban. Turbólyukról így gyakorlatilag nem beszélhetünk.

Az elektromos sűrítő kompresszorkerekét egy 7 kW teljesítményű villanymotor gyorsítja 65 ezres fordulatszámra mintegy 300 milliszekundum alatt, 1,4 baros relatív töltőnyomást építve fel. A variálható lapátgeometriájú fő turbótöltő maximálisan 2,4 bar nyomás felépítésére képes. Az SQ5 TDI álló helyzetből 5,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órára, míg a végsebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óra, tehát az egyik legfürgébb SUV a mezőnyben.

Az SQ5 TDI-be az SQ7 TDI-ben debütált 48-voltos enyhe hibrid rendszer (MHEV) tovább finomított változatát is beszerelték, amely akár 0,7 literrel is csökkentheti az átlagfogyasztást. Az MHEV rendszer központi egysége egy váltakozó áramú generátor-indítómotor, ami a főtengelyhez csatlakozik. Lassításnál 12 kW-nyi energiát képes visszatermelni, amit egy lítium-ion akkumulátorban tárol el. Ez az elektromos energia a fedélzeti fogyasztók ellátására fordítható. Elegendő felengedni a gázpedált 55-160 km/óra között, és megindul az energia-visszatermelés. Az autó vitorlázni is képes akár 40 másodpercig leállított motorral. A start/stop rendszer pedig már 22 km/órás sebességtől működésbe lép.

A TDI motorhoz gyorsan és finoman kapcsoló nyolcfokozatú tiptronic automata váltó csatlakozik. Az alacsonyabb sebességfokozatok rövidebbek, míg a magasabbak hosszabbak a fogyasztás mérséklésének érdekében. Ahogy minden S modell, úgy az új SQ5 TDI is quattro állandó összkerékhajtású. Normál körülmények között az önzáró középső differenciálmű 40:60 arányban osztja el a hajtónyomatékot a tengelyek között. Ha a rendszer csúszást érzékel, az erő java részét a jobban tapadó tengelyre irányítja. Vezetési szituációtól függően a nyomaték akár 70 százaléka áramolhat az első és 85 százaléka a hátsó tengelyre. A tapadást és az irányíthatóságot kerekenkénti nyomatékszabályozás fokozza.

Az autóhoz hátsó sport differenciálmű is kérhető, amely dinamikus kanyarodásnál aktívan variálja a hátsó kerekek közötti nyomatékot. Felárért változó áttételű dinamikus kormányzás is rendelhető. Széria viszont az adaptív lengéscsillapítókkal dolgozó sport felfüggesztés, amely a sztenderd modellhez képest 30 mm-rel megülteti a karosszériát. Légrugózás is rendelhető. A hajtáslánc minden alkotóelemének karakterisztikája szabályozható a menetmódválasztó rendszerrel. Az SQ5 TDI 20-as kerekeken és 255/45-ös gumikon gurul, de 21-es szett is választható hozzá. Az első 375 mm átmérőjű féktárcsákat 6-dugattyús nyergek szorítják.

Az új Audi SQ5 TDI nyáron érkezik meg a márkakereskedésekbe, németországi alapára 67 750 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/