/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újraalkották a Land Rover Defendert

2019. szeptember 16. 15:05   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a vadonatúj Land Rover Defender, a legendás terepjáró ikon XXI. századi kivitele, amely minden idők legfejlettebb és legjobb képességű Land Roverje. Az újdonság nemcsak terepen, hanem immár burkolt útfelületen is kiemelkedő kényelmet biztosít, így hosszabb távolságok megtételére is könnyedén alkalmas. Az új Defender kétféle karosszériával, akár 7 üléssel, négyféle kivitelben és 170 különböző kiegészítővel érkezik meg a piacra.

A Land Rover az új Defender képességeinek drámai hatású, élő demonstrációjával mutatta be az új modellt a Frankfurti Autószalonon. Az új 4×4 egy extrém, 42 fokos lejtőn ereszkedett le a színpadra. A megállíthatatlan új Defender minden idők legjobb terepalkalmasságú, legstrapabíróbb Land Rover modellje. A típus frankfurti világpremierje egyben első expedíciójának végállomása is volt: a Defender megjárta a világ egyik legtávolabbi zugát, a kazahsztáni Csarin-kanyonban fekvő Kastélyok völgyét.

A Range Rover típusok fényűzése és kifinomultsága, valamint a Discovery szabadidőjárművek rendkívüli terepalkalmassága és sokoldalúsága mellé felsorakozó új Defender megjelenésével ismét teljessé vált a Land Rover családja. Az új Defender 90-es és 110-es karosszériaverzióban lesz elérhető; az előbbi akár hatszemélyes kivitelben, míg a 110-es öt, hat vagy 5+2 üléselrendezéssel.

A modellkínálat a Defender, S, SE, HSE, First Edition, valamint a csúcskivitelű Defender X modellekből áll. Az ügyfelek a négyféle rendelkezésre álló tartozékcsomag segítségével minden eddigi Land Rovernél alaposabban saját ízlésükhöz és igényeikhez alakíthatják a járművet. Az Explorer, Adventure, Country és Urban tartozékcsomagok egyedülálló karakterrel ruházzák fel a Defendert, így az tökéletesen alkalmazkodik tulajdonosa életstílusához. A különleges felszereltségű, exkluzív First Edition modellverzió a gyártás első évében lesz elérhető.

Karakteres körvonalának köszönhetően az új Defender azonnal felismerhető; a minimális első és hátsó túlnyúlások kiemelkedően kedvező első és hátsó terepszögeket eredményeznek. A Land Rover új, kifejezetten a Defenderhez kifejlesztett D7x (x, mint extrém) platformja kistömegű alumínium önhordó szerkezetre épül, és a Land Rover történetének legszilárdabb karosszériáját eredményezte. A tradicionális alvázas szerkezeteknél háromszor merevebb konstrukció helyt állt a Land Rover extrém tesztfolyamatain, így tökéletes alapot teremt a független kerékfelfüggesztésű, csavar- vagy légrugós futómű számára, illetve támogatja a legmodernebb, villamosított hajtásláncok alkalmazását.

A Defender 110 4758 mm hosszú (pótkerékkel 5018 mm), szélessége behajtott tükrökkel 2008 mm, magassága 1967 mm, a tengelytávja pedig 3022 mm-es (2587 mm a 90 modellé). A modell hasmagassága kiemelkedő, 291 mm, akárcsak a terepszögei (38, 28, 40 fok). Az adaptív légrugózással felszerelt modellek átlagon felüli képességekkel bírnak, hiszen a rugóútjuk 50 centiméter. Offroad állásban a kasztni 75 mm-rel megemelkedik, de további 70 mm érhető el, összesen 145 mm-rel emelve ki az autót. A kocsi 45 százalékos emelkedőt és oldaldőlést is képes leküzdeni.

Az új Defender állandó összkerékhajtást, felezővel szerelt nyolcfokozatú automata sebességváltót, akár 3720 kg legnagyobb vontatható tömeget és akár 300 kg statikus tetőterhelést kínál, így tökéletes társ bármilyen tereptúra expedícióhoz. Alapfelszerelés a központi differenciálmű, de rendelhető aktív zárható hátsó differenciálmű is. Emellett a Defender az első olyan Land Rover modell, amelyet konfigurálható Terrain Response technológiával szereltek fel. Ennek segítségével a vezető minden eddiginél pontosabban az adott körülményekhez igazíthatja beállítások hosszú sorát. Az új gázlóprogram például vízen való átkeléshez optimalizálja a jármű paramétereit. A Defender maximális gázlómélysége világszínvonalú 900 mm.

A kiemelkedően funkcionális belső térben szabadon hagyott szerkezeti elemekkel és XXI. századi technológiákkal találkozhatunk, köztük az új fejlesztésű, ultramodern Pivi Pro infotainment rendszerrel. Az új generációs érintőképernyő felhasználóbarátabb, ösztönösebben kezelhető. A gyakran alkalmazott parancsokat kevesebb mozdulattal hajthatjuk végre, míg a folyamatosan aktív képernyő gyakorlatilag késlekedés nélküli reakciókat tesz lehetővé. Az online szoftverfrissítés technológia keretében 14 különálló modul képes távoli frissítést fogadni, így a Defender ügyfelei minden pillanatban a létező legújabb szoftververziókat használhatják, bármerre járjanak is a világban.

A Defender 110 ötüléses verziója a második sori ülések mögött 646, az 5+2 üléses modell pedig 464 literes csomagteret kínál, a tetőig pakolva az értékek 1075, illetve 916 liter. A hátsó üléstámlákat síkba hajtva, a tetőig pakolva 2380, illetve 2233 literes raktér alakítható ki. A terhelhetőség elképesztő 900 kilogramm. A Defender 90 hat személy befogadására képes.

Fejlett benzinmotorjainak és tisztább üzemű dízel erőforrásainak köszönhetően az új Defender bármilyen környezetben magabiztosan, pontosan és takarékosan közlekedhet, míg a jövőre érkező, hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc a teljesen zaj nélküli, tisztán elektromos haladás lehetőségét kínálja.

A forgalmazás négy erőforrással indul, egy négyhengeres és egy hathengeres benzinmotorral, valamint két négyhengeres dízellel. A P300 verzióban 300 lóerős, négyhengeres turbómotort találunk, míg a P400 modellben soros hathengeres turbómotor dolgozik mild hibrid hajtáslánccal kiegészítve. A P300 modell 8,1 másodperc alatt gyorsít százra. A P400 MHEV modellben a 3 literes hathengeres erőforrás munkáját elektromos sűrítő segíti, a generátor helyét indítómotor-generátor foglalja el, a visszanyert mozgási energia pedig 48-voltos lítium-ion akkumulátorban tárolódik. A 400 lóerős és 550 Nm nyomatékú hibrid Defendernek elegendő 6,1 másodperc a százas sprinthez. A 200 és a 240 lóerős dízel változat (D200 és D240) 430 Nm nyomatékot és 7,6 literes átlagfogyasztást produkál. Az előbbi 10,3, az utóbbi 9,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára.

Az új Land Rover Defender 90 40 ezer fonttól lesz megvásárolható, a 110 modell indulóára 45 540 font lesz. A Defender jövőre haszonjárműként is piacra lép, ennek az alapára nettó 35 ezer font.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/