Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Vadonatúj motorokat kap az Opel Astra

2019. július 04. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Kompletten lecserélték az Opel Astra motorpalettáját; a német kompakt modern, PSA-eredetű 1,2 és 1,4 literes háromhengeres, valamint 1,5 literes négyhengeres dízel erőforrásokat kapott, aminek köszönhetően 19 százalékkal csökkent a CO2-kibocsátása. A motorok teljesítménye 105-145 LE és hatfokozatú kézi vagy kilencsebességes automataváltóval konfigurálhatók.

A korszerű emissziócsökkentés, a benzines részecskeszűrő és a dízelek szelektív katalitikus redukciója jóvoltából az Astra valamennyi új hajtóműve már most teljesíti a jövőbeli Euro 6d kipufogási szabványt. A fogyasztás és a CO2-adatok leszorításához hozzájárulnak a modern hatfokozatú manuális sebességváltók, a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel és – az Opelnél először megjelenő – kilencfokozatú automata is.

A kompakt, háromhengeres benzines turbómotorok lökettérfogata 1,2 és 1,4 liter, teljesítménye 110 LE – 145 LE, nyomatékmaximuma 195 – 236 newtonméter. Az Astra 1.2-höz simán kapcsolható hatfokozatú manuális váltómű jár, míg az Astra 1.4 exkluzivitása a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel. A vízhűtéses kipufogócsonk integrálása a hengerfejbe felgyorsítja a motor bemelegedését, ezáltal hidegindítás után mérsékli az emissziót. Az elődmodellhez képest a 110, 130 és 145 LE teljesítményű Astra fogyasztása és CO2-kibocsátása több mint 5, 19, illetve 15 százalékkal csökkent.

Az Astra 1,5 literes, négyhengeres dízelmotorjának teljesítménye 105 vagy 122 LE, nyomatéka 260–300 Nm. Az elődmodellhez képest a 105 és 122 LE teljesítményű Astra fogyasztása és CO2-kibocsátása több mint 17, illetve körülbelül 10 százalékkal csökkent. A precíz, hatfokozatú manuális sebességváltó mellett az erősebb dízel kapható a kilencfokozatú automatával is, amely az Astrával debütál az Opelnél. Az Astra 1,5 dízel optimális kipufogógáz-kezelését passzív oxidációs katalizátorra, AdBlue befecskendezőre, SCR katalizátorra és dízel-részecskeszűrőre bízták.

Az Opel Astra eddig is a kategóriában páratlan technikát és asszisztenseket kínált – elsősorban és legfőképpen az intelligens, vakításmentes IntelliLux LED mátrixvilágítást. Van továbbá adaptív sebességszabályozó, távköztartó, frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés automatikus vészfékezéssel, jelzőtábla-felismerő, sávtartó asszisztens, hogy csak néhányat említsünk. Kapható AGR-minősítésű ergonomikus ülés is, szellőzéssel és masszázsfunkcióval. Az Astrát magas fokon digitalizálja az opcionális, csúcstechnikájú front- és tolatókamera.

Az új frontkamera már nemcsak a járműveket, hanem a gyalogosokat is felismeri. A digitális hátrapillantó kamera az új Multimedia Navi Pro infotainment rendszerrel kapható. Az Astra utasait Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Multimedia Radio, Multimedia Navi és Multimedia Navi Pro kapcsolja össze a külvilággal. Az új generációs készülékek gyorsabbak, okosabbak és ösztönösebben kezelhetők. A Multimedia Navi Pro csúcsváltozat a nyolccolos, színes érintőképernyő mellett hangvezérléssel is kezelhető. Csatlakoztatott navigációs szolgáltatások, valós idejű útinformációk és online térképfrissítések könnyítik meg az utazást. A navigációs kijelző áttervezett szimbólumai friss, modern hatásúak, akárcsak a műszerezés: az új Opel Astra elsőként nyújt digitális sebességmérőt.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!