/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Valódi kanyarvadász Bugatti készült

2020. március 06. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Tavaly a Bugatti elnöke, Stephan Winkelmann bejelentette, hogy 2020-ban a Chiron két új verzióját is bemutatják. Nos, az elsőről most le is hullt a lepel. Az új Chiron Pur Sport nem erősebb a normál Chironnál, ellenben sokkal dinamikusabban vezethető; jobban gyorsul, precízebben irányítható és sínautóként fogja az utat. Tizenhat darabot készítenek belőle.

A Chiron Pur Sport káprázatos dolgokra képes. Fél mázsával könnyebb a Chironnál, kifinomult aerodinamikai elemei pedig sokkal nagyobb leszorítóerőről gondoskodnak. A Chiron Pur Sport külseje némileg különbözik a Chironétól. A mérnökök egyrészt elhagyták a hidraulikus mozgatású hátsó aktív légterelőt és rögzített, 1,9 méter széles szárnyat szereltek fel, másrészt átdolgozták a frontrészt.

A lökhárító gyakorlatilag egyetlen öblös légnyílásból áll, az alsó splitter és az ikonikus patkó alakú hűtőrács pedig egyaránt nagyobb méretű. A fényszórók a Chirontól jöttek, de élesebb metszésűek, így még szigorúbbá teszik a kocsi tekintetét. Az első sárvédőkbe szellőzőket vágtak, a fart pedig a statikus légterelő és a megnövelt méretű diffúzor uralja. Középen két 3D nyomtatással készült titánium kipufogóvég mered hátra. A magnéziumból és szénszálból készült Aero felnik is újdonságnak számítanak. Több mint 16 kilogrammal csökkentik a rugózatlan tömeget. A Michelin kifejezetten ehhez a típushoz gyártott Sport Cup 2 köpenyeket, melyek mérete elöl 285/30/20, hátul 355/25/21.

A Chiron Pur Sport osztott fényezéssel is kérhető. Ez esetben a karbon karosszéria alsó részét fényezetlenül hagyják, míg a felső részét lefújják. A kabint lényegében teljes egészében Alcantara kárpitozással készítik el.

A Pur Sport nemcsak elképesztően néz ki, de a menettulajdonságai is hihetetlenek. A Bugatti új váltóművet fejlesztett ki hozzá, amely 15%-kal rövidebb átételekkel bír, így a Pur Sport 40%-kal rugalmasabb, mint a Chiron. A Pur Sport 60-ról 120 km/órára például mindössze 4,4 másodperc alatt sprintel fel. Az 1500 lóerős és 1600 Nm nyomatékú W16-os motor maximális fordulatszámát is feljebb tolták, immár 6900-at foroghat a főtengely. A rövidebb áttételezés és a nagyobb leszorítóerő miatt a Chiron Pur Sport végsebessége 70 km/órával alacsonyabb, mint a Chironé, de a 350 km/óra miatt sem fog senki panaszkodni. A Pur Sport igazi kanyarvadász autó, élénkebb és fickósabb, mint eddig bármelyik másik Bugatti.

A Bugatti Chiron Pur Sport gyártása 2020. második felében indul, és csak 16 szerencsés élvezheti majd az autó különleges képességeit. Egy példány ára 3,2 millió eurótól indul majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/