Végre megjött a Honda NSX
Huszonöt évvel a legendává nőtt eredeti Honda NSX után végre bemutatkozott az utód, amely duplaturbós V6-os benzinmotorjával, a hozzá kapcsolt 9-sebességes duplakuplungos váltóműjével és három villanymotoros sport hibrid meghajtásával hasonlóan forradalminak ígérkezik. Nyártól veszik fel rá a rendeléseket.
Az új Honda NSX 4,5 centiméterrel hosszabb a 2005-ös modellnél (4470 mm), ellenben 13 centiméterrel szélesebb nála (1940 mm). Ennek megfelelően a nyomtávjai is jelentősen nagyobbak, elöl 14,5, hátul 7,5 centiméter a differencia (1655 és 1615 mm). A tengelytáv 28 centiméterrel bővebb (2630 mm). Az autó tehát klasszikus alakú, lapos és széles, felületei pedig aprólékosan kidolgozottak. A front a sorba rendezett szúrófényeknek és a nagyméretű légbeömlőknek köszönhetően igen agresszív, oldalt a kopoltyúk, a lebegő C-oszlop és a domború sárvédők a jellegzetes stílusjegyek, míg a farnak a középre rendezett négy kipufogóvég és az ősre emlékeztető lámpák adnak erős karaktert.
Természetesen a karosszéria minden elemét úgy alakították ki, hogy elsimítsák és kezeljék a légáramlatokat a leszorítóerő és a hűtés fokozásának érdekében. Az NSX-et kiterjedt szélcsatornás teszteken ment keresztül, ami a koncepcióautóhoz képest számos módosításban nyilvánult meg. Így például változtak a géptető légnyílásai, az első sárvédőbe integrált szellőzők, az oldalsó légbeömlők, és a farspoiler is.
Az ős NSX volt a világ első teljesen alumínium szupersportkocsija – az új változat ezzel lépést kíván tartani, sőt, igyekszik felülmúlni azt. A karosszériához többféle anyagot használtak a mérnökök, amelyeket új módszerekkel építettek össze. Az autó space frame dizájn szerint készült, mint annak idején az első Audi A8, belső alumínium/acél vázat kapott, kiegészítve egy szénszálas padlólemezzel, amely konstrukció kiemelkedő merevséget ad. A karosszériapaneleket alumínium és kompozit anyagok felhasználásával alakították ki.
Az NSX teljesen független, alumínium felfüggesztéseket kapott, és tengelyenként eltérő méretezésű kerekeken gördül. Az első tengelyen 19 x 8,5 colos felniket és 245/35-ös gumikat, míg a hátsón 20 x 11 colos felniket és 295/30-as abroncsokat hord. A karbon-kerámia fékrendszer elöl 6-, hátul 4-dugattyús nyergeket vonultat fel.
A Honda NSX számára a mérnökcsapat kifejlesztett egy új, 75 fokos hengerszögű, szárazkarteres kenésű biturbó V6-os erőforrást, amihez egy szintén új fejlesztésű 9-sebességes duplakuplungos váltóművet kapcsoltak. A belsőégésű motor azonban nincs egyedül, három darab villanymotor is segíti a munkáját. Egy elektromos egységet a motor és a váltómű közé építettek be, ez a gyorsulási és a fékteljesítményt javítja, az első kerekeket pedig egy-egy elektromotor hajtja meg, amelyek menet közben dinamikus nyomatékelosztást valósítanak meg, mint a mai négykerék-hajtási rendszerek. A Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive-ra (Sport Hybrid SH-AWD) keresztelt rendszer nagy előnye, hogy a gázpedál lenyomására azonnali, késlekedés nélküli megindulás a válasz. A kormány, a gáz- és a fékpedál felöl érkező parancsok villámgyorsan végrehajtódnak.
A szériafelszerelésbe tartozó menetdinamikai szabályzó rendszer négyféle módot ismer és segítségével változtatható a motor, a hajtáslánc és az erőátvitel karakterisztikája. Rendelkezésre áll a csendes mód, ami elektromos, emisszió mentes üzemet jelent egy rövid ideig, a Sport és Sport+, valamint a Track pályamód. A jármű reakciói egyre élesebbé válnak, ahogy a pilóta Sportból Sport+ állásba kapcsol, Track állásban pedig kiaknázható az NSX maximális teljesítménye. Rajtprogram is használható, ekkor mind a négy erőforrás beveti, amije van.
Az NSX belső tere gusztusos, ízléses és modern. Egyszerű, intuitív a kezelés, kevés a gomb, a központi dinamikus TFT kijelző pedig reagál a menetdinamikai szabályzó rendszer változásaira. A vékony, de szupererős A-oszlopoknak és az alacsonyra helyezett műszerfalnak köszönhetően nagyszerű a kilátás előre, az ergonomikus sportülések pedig kiválóan tartanak és hosszú távon is kényelmesek.
Az új Honda NSX kizárólag az Ohio állambeli Marysville-ben található Performance Manufacturing Center (PMC) üzemben készül majd, ahol 100 magasan képzett ember fogja összeszerelni.
Ez aztán a szuperautó!!! 🙂 😉