Versenyautó készült a Honda NSX-ből
A New York-i Autószalonon rántották le a leplet az Acura NSX GT3 versenyautóról, amelyet még jelenleg tesztelnek, hogy ősszel megkaphassa FIA GT3 homologizációját. Ugyanaz a 3,5 literes ikerturbós V6-os benzinmotor hajtja, ami a sorozatgyártású verziót, ám a villanymotorokat ezúttal kiveszik.
Az Acura/Honda NSX GT3 versenyautót GT3 specifikáció szerint készítették el, így nagyméretű spoilerekkel, diffúzorral és megnövelt légnyílásokkal látták el. Mint látható, az autót rendesen megültették, előre splittert és oldalsó légterelőket szereltek fel, hátulra pedig komoly diffúzort illesztettek, amely a hatalmas légterelővel együtt gondoskodik a mindenkor megfelelő leszorítóerőről.
Az NSX GT3 meghajtásáról ugyanaz a 3,5 literes ikerturbós, száraz karteres V6-os benzinmotor gondoskodik, ami a szériaautóban is megtalálható, gyakorlatilag módosítás nélkül építették be a versenyautóba. Annyi változás történt, hogy az aggregát munkáját ezúttal nem segítik villanymotorok, s így az összkerékhajtás sem valósul meg, a versenyautó hátsókerék-hajtású. Természetesen a váltóművet is cserélték, egy hatgangos szekvenciális szerkezetet kapcsoltak a motorhoz.
A szériaautó kiforrottságát és magas műszaki színvonalát bizonyítja, hogy az ultra-merev spaceframe vázhoz sem nyúltak, külön megerősítésekre nem volt szükség a versenyautóban.
A versenyváltozat és a széria NSX is Ohióban készül, utóbbi gyártását április végén kezdik meg.