/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Vezettük az Audi R8-at – Sportscar Experience II

2007. június 21. 12:41   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi tudja, hogyan kell az újságírókat egy életre elkötelezni: kiviszi a Ringre legújabb sportautóit, majd lehetőséget biztosít különböző vezetéstechnikai gyakorlatok bemutatására és a pályán való körözésre. És természetesen padlógázzal. Elég jó móka, hiszen a vadonatúj S5 354 lóerős, az S8 450, míg az egzotikus új Audi sportkocsi, az R8 420 lovat állít csatasorba. Utóbbival akkorát kanyarodtam, mint még soha.


Az Audi tudja, hogyan kell az újságírókat egy életre elkötelezni: kiviszi a Ringre legújabb sportautóit, majd lehetőséget biztosít különböző vezetéstechnikai gyakorlatok bemutatására és a pályán való körözésre. És természetesen padlógázzal. Elég jó móka, hiszen a vadonatúj S5 354 lóerős, az S8 450, míg az egzotikus új Audi sportkocsi, az R8 420 lovat állít csatasorba. Utóbbival akkorát kanyarodtam, mint még soha.


Idén is a Hungaroring adott helyet az Audi Sportscar Experience programsorozatának, melyeken olyan elérhetetlen sportmodellek bizonyíthatták képességeiket, mint az S8 limuzin, az S5 gran turismo és az ingolstadti márka első szupersportkocsija, az Audi R8. Talán soha vissza nem térő alkalom volt ez arra, hogy vezessük a lenyűgöző R8 sportkocsit, amivel az Audi csatlakozott a német és olasz telivér sportgépek ligájába, a “300-asok” klubjába. Igazi kuriózumot tehát az S5 és az R8 jelentett, de óriási érzés volt ismét az ötméteres S8-at is megrángatni a pályán.


Engem a kettes csoportba osztottak be, így az Audi S5 quattro-val kezdtem. Ez a gép hiába 354 lóerős, piaci küldetése miatt nem kőkeményen sportos, hanem egy dinamikusan vezethető túraautó. Futóműve értelemszerűen lágyabb az R-modellekénél, testes karosszériája néha be-belendül a versenypályán. Persze azért nehezen hozható ki a sodrából, fékrendszere pedig nagyon hatásos. A fékhatás még mindig a kerámiafékkel szerelt S8-asokon a legmegdöbbentőbb, amit a gyáriak idén is a 120 km/órával végrehajtott jávorszarvas teszttel kívántak demonstrálni. A feladat: padlógázas gyorsítás a bójasorig, ott rárúgás a fékpedálra, közben pedig akadály kikerülés jobbra vagy balra. Nagy élmény, pláne ha az instruktorok megdicsérnek a manőver után. Na de nézzük az R8-at, amivel délután egész köröket futottunk a pályán. Ezt az autót élőben látni, ahogy sütkérezik a Hungaroring aszfaltcsíkján, már eleve nagy fless. Nagyon lapos (1,25 méter) és széles (1,9 méter), a hasmagasság kábé 10 centi, a 19 colos kerekek mögött pedig látszanak az irdatlan méretű lyuggatott féktárcsák. A fara nagyon durva: a négy kipufogó, a diffúzor, valamint a 295-ös gumik letaglózzák az embert. Fájdalmasan szép az autó, és még a vezetőülésbe való behuppanás előtt felszökteti az adrenalin szintet.


Mivel a kompakt V8-as az ülések mögé lett beépítve, pilóta és utasa közvetlenebb élményben részesül, a hanghatások is direktebben érik őket. A pilótafülke tágas, de nem annyira, hogy az utassal való meghitt közelséget befolyásolja. Mindent bőr borít, még a műszerfalat is, a kézi váltós kivitelekben pedig régi stílusú, “tologatós” váltókulissza van, amire még ránézni is élmény. Az R8-at kitapasztalva, nem csodálkozom azon, hogy az autós magazinokban mostanában megjelent összehasonlító teszteket az R8 a kiváló vezethetősége – no meg külalakja – miatt nyerte meg. Nagyobb sebességgel még egy autóval sem vettem be a kanyarokat a Hungaroringen. A bolyt vezető RS4-es Audi, ami a világ egyik legjobb sportlimuzinja, szakértő kezekben síró gumikkal haladt az íveken, az R8 meg rezzenéstelenül, csöndben követte. Súlyelosztása valóban tökéletes, abszolút semlegesen viselkedik, futóműve pedig versenypálya-érett. Az R8 olyan volt, mintha kötélen húzták volna. Ha megengedhetném magamnak, már rohannék is rendelni egyet. Az Audi az R8 személyében egy biztonságos, high-tech sportkocsit épített, ami 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, 14,9 másodperc alatt kétszázra és 301 km/óra a végsebessége. Külseje lenyűgöző, hangja frenetikus, és olcsóbb, mint egy Ferrari. Amúgy azt rebesgetik, hogy nemsokára jön a V10-es Lambo-motorral szerelt csúcsváltozat, 500-520 lóerővel.   


Még eufórikus állapotban megkértem Mátrabérci Sándort, az Audi márkaigazgatóját, hogy árulja el, rendeltek-e már hazánkban R8-at, ő pedig tájékoztatott, hogy az éves kvóta pillanatok alatt elfogyott. Ez hét darab autót jelent, jövőre talán többet kapunk. Ha tehát valaki elszánja magát a vásárlásra, hosszú várakozási idővel számoljon. A 420 lóerős, alumínium karosszériás Audi R8 4.2 quattro hatfokozatú manuális váltóval 31 528 000 forintba, R-Tronic automataváltóval pedig 33 455 000 forintba kerül. Az Audi S8 5.2 V10 quattro tiptronic alapára 30 263 000 forint, az S5 4.2 quattro pedig 17 900 000 forinttal terheli a bankszámlát. No de kapunk is valamit cserébe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/