/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Visszatér a Ford Mustang Mach 1

2020. június 21. 15:35   |   DG
címkék:  

Tizenhét év után visszatér a Ford Mustang palettájára a Mach 1 fastback kupé, amely tökéletesen áthidalja a V8 GT és a Shelby modellek közti űrt. A Mach 1 480 lóerősre húzott V8-as motorral, továbbfejlesztett aerodinamikával, versenyzésre is alkalmas futóművel és vezetőre fókuszáló cockpittal érkezik.

A Ford 1969-ben dobta piacra a Mustang Mach 1-et, emléket állítva Chuck Yeagernek, aki elsőként lépte át a hangsebességet (Mach 1). A Mustang Mach 1 beváltotta ígéretét, az értékesítés első évében máris 295 sebességi és hosszútávú rekordot állított fel a Bonneville sós síkságon. 1969-ben és 1970-ben pedig a Mach 1-gyel versenyző csapatok megnyerték az SCCA gyártói rali bajnokságot.

Az új Mach 1-et a versenypályás használatra leginkább alkalmas 5 literes Mustangnak tervezték. Ennek érdekében számos Ford Performance alkatrészt tettek bele, amelyek a Mustang Shelby GT350 és Shelby GT500 modellekben is megtalálhatók.

Az 5 literes, 32-szelepes Coyote V8-as motor a Mach 1-ben 480 lóerőt teljesít 7000-es fordulaton és 569 Nm forgatónyomatékot ad le. A mérnökök számos Shelby GT350 komponenst integráltak a motorba, többek között a szívótorkot és a motorolaj-hűtőt, ami 50 százalékkal megnövelte a motor olajhűtési kapacitását. Az erőforráshoz a Shelby GT350-ben szolgáló 6-sebességes Tremec 3160 kézi kapcsolású váltóművet kapcsolták, amelyet fordulatszám-illesztéssel is elláttak. Opcióként 10-fokozatú SelectShift automataváltó is elérhető, egy második olajhűtővel.

Az új Mach 1 egyedi első traktust kapott, számos aerodinamikai módosítással. A hűtőmaszk az eredetire hasonlít, mély, háromdimenziós rácsozással, cápaorr-szerű kialakítással és kiegészítő lámpahely imitációkkal. A rácson szürke színű vadló embléma jelenik meg. Az irányjelzők alatt új formájú légbeömlők láthatók. A karosszériát emellett körben selyemfényű szürke és fekete díszítőelemekkel látták el.

Az alapfelszereltség részei a selyemfényű fekete oldalsó és motorháztető csíkok, kontrasztos színű szegélyekkel. Ezek piros, fehér és narancs színben választhatók, míg a karosszéria lehet exkluzív Fighter Jet szürke, Iconic ezüst, Shadow fekete, Oxford fehér, Velocity kék, Twister narancs, Race piros vagy Grabber sárga.

A Mustang Mach 1 egyedi, 19 colos, ötküllős sötétszürke felniken gördül, amelyek a klasszikus Magnum 500 kerekek újraértelmezései. A Handling, azaz Kezelhetőség csomagos példányok szélesebb, elöl 19 x 10,5, hátul 19 x 11 hüvelykes kerekeket kapnak, emellett a nagyobb leszorítóerőt biztosító masszív első toldatról és a Gurney légterelővel kiegészített hátsó szárnyról ismerhetők fel. A Mach 1 egyébként 22 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel, mint a  Performance Pack Level 1 csomaggal ellátott Mustang GT. A Kezelhetőség csomagos Mach 1 pedig már 150 százalékkal nagyobbat. A stabilitást és az irányíthatóságot többek között egyedileg kalibrált MagneRide felfüggesztés, módosított kormánymű, merevebb stabilizátorrudak és első rugók javítják.

Az új, limitált kiadású Mustang Mach 1-re még sokat kell várni, csak jövő tavasszal érkezik meg az észak-amerikai márkakereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/