/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Visszatérnek a négyhengeres Porschék

2016. január 27. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Húsz évvel az első Boxster debütálása után a Porsche teljesen új műszaki alapokra helyezte középmotoros roadstereit. Az ülések mögé négyhengeres bokszermotorokat épített, amelyek a turbófeltöltés révén izmosabbak és takarékosabbak hathengeres elődeiknél. Menetteljesítmények tekintetében tehát nincs ok panaszra.

A vadonatúj 718 Boxster és 718 Boxster S modellekkel a Porsche az 50-es és 60-as évekig nyúl vissza, a versenysikereket halmozott, többek között a Targa Floriót és a Le Mans-ot is megnyerő, négyhengeres bokszermotorral hajtott 718-as modell vérvonalát folytatja. Ennek megfelelően a hátsó tengely elé négyhengeres erőforrást épít be, a Boxster esetében 2,0, a Boxster S esetében 2,5 liter lökettérfogattal.

A 2 literes egység a turbófeltöltésnek köszönhetően kereken 300 lóerőt mozgósít, míg a 2,5 literes motor 350 lóerőt ad le. Ebben is variálható turbinageometriájú feltöltő dolgozik, akárcsak a 911 Turbo modellben. Mindkét modell 35 lóerővel erősebb hathengeres elődjénél, fogyasztásuk ugyanakkor 13 százalékkal alacsonyabb (PDK-val 6,9, illetve 7,3 l/100 km). Nyomaték tekintetében is rávernek elődeikre, a 718 Boxster 380 (+100 Nm), a 718 Boxster S pedig 420 Nm nyomatékot szolgáltat (+60 Nm) széles, 1900-4500-as fordulatszám-tartományban.

Mindez a menetteljesítményekben is megmutatkozik: a 718 Boxster PDK duplakuplungos váltóval és Sport Chrono csomaggal szerelve 4,7 másodperc alatt sprintel százra (-0,8 mp), míg a hasonlóan konfigurált 718 Boxster S 4,2 másodperc alatt hajtja végre a feladatot (-0,6 mp). Előbbi csúcssebessége 275 km/óra, utóbbié 285 km/óra. Alapkiépítésben mindkét autó hatfokozatú kézi váltóval rendelkezik.

A Porsche nemcsak a kocsik technikáját változtatta meg, hanem a megjelenésüket is. A frontrész szélesebb és izmosabb hatást kelt, a lökhárítóba öblösebb légbeömlőket vágtak, s a fényszórókat áttervezték. A bi-xenon egységek mellett teljesen LED-es lámpák is elérhetők, a Porsche ikonikus négypontos nappali fényével. Oldalnézetből az egyedileg kialakított sárvédők és küszöbök, valamint a kopoltyúkba torkolló mélyítések tűnnek fel. A modellek szériában 19 colos felniken gördülnek, de eggyel nagyobbak is kérhetők. A Boxster hátulnézetből is igen dögös. A friss dizájnú LED-es lámpák eszméletlenül jól néznek ki, és Porsche feliratos csík köti össze őket. Négypontos féklámpa világít bennük.

Menetdinamikai szempontból az új roadster a 718-as nyomában jár. Felfüggesztését dinamikus kanyarvételekre hangolták, elektromechanikus kormányzása 10 százalékkal közvetlenebb, így még agilisabb, még könnyebben terelgethető versenypályán és városi forgalomban egyaránt. Plusz pénzért 10 mm-t ültető aktív felfüggesztés is rendelhető hozzá, a 718 Boxster S modellhez pedig 20 mm-t ültető, hangsúlyosan sportos hangolású futómű is elérhető. Akárcsak a 911 modellben, a Sport Chrono csomag a három alapbeállítás (Normal, Sport Sport Plus) mellett egyéni programot is tartalmaz. A PDK váltóval szerelt autókban megtalálható a Sport Response gomb is, amivel rendkívül élesre szabható a motor és a váltó reakcióideje.

A belső környezet ismerős más új Porsche modellekből, csupán kiegészült a legkorszerűbb tételekkel. A középkonzol friss, csakúgy, mint a PCM infotainment rendszer és az érintőkijelzője. A sofőr új dizájnú sportkormányt tekerhet és szürke számlapos fordulatszámmérőt lát maga előtt.

A 718 Boxster és 718 Boxster S forgalmazása április 30-án indul Európában. A gyengébb modell alapára bruttó 53 646, az erősebbé 66 141 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/