/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Visszatért a legendás Nissan Dakar raliautó

2016. december 14. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan Patrol Fanta Limon Paris-Dakar raliautó éppen 30 évvel ezelőtt tűnt el a nyilvánosság elől, ám most, néhány elhivatott mérnöknek köszönhetően régi fényében tért vissza a szaharai homokdűnékre. Az 1987-es Nissan Patrol megírta saját fejezetét a Dakar-ralik mitológiájában: győzelmet szerzett a dízel kategóriában, s a világ első dízelautója volt, amelyik az első tízben fejezte be a versenyt. Ma már az összes élmenő autó dízelüzemű.

A Fanta Limon versenyautónak a Nissan európai műszaki központjának elhivatott mérnökei adtak új életet. A porladó roncsból két év alatt varázsoltak tökéletes járművet, kizárólag munkaidő után és hétvégén, a szabadidejükben foglalkozva az autóval.

A dízel Patrol története 1986-ban indult, amikor a Nissan Motorsport lefektetett egy tervet, miszerint a jövőben rangos tereprali versenyeken is részt vennének. Bázisjárműnek a Patrolt választották, a Nissan akkoriban igen népszerű négykerék-hajtású modelljét. A versenyautót 2,8 literes, 146 lóerős négyhengeres turbódízel motor mozgatta, ami 150 km/órás végsebességet tett lehetővé. Főszponzornak megszerezték a Coca-Colát, amely kitűnő lehetőséget látott a nagy publicitást élvező Párizs-Dakar versenyben. A sikerek pedig gyorsan jöttek, a Fanta Limon Patrol 1986-ban rögtön három versenyen is megszerezte az első helyet a dízelautók között.

A legfontosabb verseny persze az 1987-es Párizs-Dakar rali volt, amely akkor még valóban a két város között, 13 ezer kilométer hosszan zajlott, abban az évben 312 autó részvételével.  A Nissan Fanta Limon csapat két Patrolt nevezett; a 211-es számút Miguel Prieto-val és Ramon Termens-szel, valamint a 212-es számút, a Jorge és Hansi Babler testvérekkel. A 212-es autó idő előtt feladta a versenyt, ám a 211-es végigment és az összesített 9. helyen ért célba. A dízelek között pedig az első lett.

A hatalmas sikert hozó küldetés után azonban mindkét járművet nyugdíjazták. A 212-es Patrol hollétéről ma sem tudni semmit, azonban a 211-est a Salvador Claret magángyűjteménybe és autómúzeumba állították be a spanyolországi Gironában. S ott is maradt majdnem három évtizeden át. A Nissan technikusai 2014-ben leltek rá egy internetes fórumon látott fotók alapján és felvették a kapcsolatot a múzeummal. Ezután hazaszállították.

A jármű számos része erősen korrodált volt, motorja nem indult, első tengelye súlyosan sérült volt, elektronikáját pedig patkányok tették tönkre. A csapat azonban nagy lelkesedéssel vetette bele magát a felújításba és minden szabadidejüket feláldozva két év alatt az eredeti állapotba hozták a raliautót. Egész Európában kutattak alkatrészek után, Nissan kereskedőket hívtak fel régi alkatrészekért, de bontott elemeket is vásároltak, amelyeket aztán felújítva építettek be az autóba. A Patrol 2016 novemberében lett kész és visszatért spirituális hazájába, a szaharai dűnékre.

A restaurálás költségeit a Nissan állta a Performance Innovation alapból, amelyet minden évben hasonló projektek finanszírozására különítenek el.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/