/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Visszatért az Alpine

2017. március 17. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Egy évvel a tanulmányautó leleplezése után, a Renault-hoz köthető Alpine a Genfi Autószalonon bemutatta könnyűsúlyú sportkocsiját, az A110-est. A legendás előd A110 Berlinette vonásait és nevét viselő kompakt kétüléses lényege a szűretlen vezetési élmény; négyhengeres középmotorja 252 lóerős, mégis 4,5 másodperc alatt gyorsul százra.

Az Alpine A110 pontosan olyan szellemben készült, mint a 60-as évek elején megjelent eredeti modell: könnyű, kompakt méretű, merev és agilis. Alváza és karosszériája egyaránt alumínium, a részegységeket pedig ragasztással, szegecseléssel és hegesztéssel illesztették össze, így rendkívül könnyű és merev autót kaptak eredményül. A 4178 mm hosszú, 1798 mm széles és 1252 mm magas A110 súlya mindössze 1080 kilogramm, tengelyenkénti súlyelosztása 44/56 százalékos, tömegközéppontja pedig alacsony – igazi otthona tehát a kanyargós hegyi utak. A tömeg nagy része az autó közepén összpontosul; a benzintankot az első tengely mögött, míg a motort a hátsó tengely előtt helyezték el, így a sofőr érzi a kocsi minden rezdülését.

Az A110 hajtásáról a Renault-Nissan Szövetség által fejlesztett 1,8 literes négyhengeres turbómotor gondoskodik, amelyet az Alpine és a Renault Sport mérnökei finomhangoltak. Egyedi szívórendszer, turbófeltöltő, kipufogórendszer és vezérlés került rá, így 252 lóerőt és 320 Nm nyomatékot mozgósít. Minden lóerőnek csak 4,3 kilogrammot kell mozgatnia, így az A110 bámulatosan fürge, elég neki 4,5 másodperc a százas tempó eléréséhez, csúcssebessége pedig 250 km/óra. Utóbbit hátsó légterelő szárny nélkül tudja elérni; a sík alváz és a funkcionális diffúzor elegendő leszorítóerőt termelnek.

A motorhoz 7-sebességes nedves kuplungos DCT váltómű csatlakozik. A sofőr háromféle vezetési mód közül választhat, a normál mellett rendelkezésre áll a sport és pálya beállítás is. Az egyes üzemmódok befolyásolják a motor, a váltómű, a kipufogóhang és a műszerek karakterisztikáját.

Ami a külsőt illeti, az A110 modern, ugyanakkor azonnal Alpine-ként azonosítható. Elöl a négy különálló LED-es nappali fény és a motorháztetőn végighúzódó ’gerinc’, hátul pedig a karosszéria oldalára kinyúló szélvédő emlékeztet a régi Alpine modellekre. A kabinban a minimalista stílus a kényelmes vezetőhellyel és minőségi anyagokkal párosul – puha bőr, alumínium és karbon emelik a színvonalat. Az egy darabból álló kagylóüléseket a Sabelt fejlesztette, súlyuk csupán 13,1 kilogramm.

Az Alpine A110 forgalmazása a Première Edition limitált kiadással indul. Összesen 1955-öt készítenek belőle, hiszen ebben az évben alapították a márkát. Miután kifut a limitált széria, 2018-ban megkezdődik a sorozatgyártás, számos felszereltségi szinttel és személyre szabási lehetőséggel. A Première Edition ára bruttó 58 500 euró, a normál példányok vételárát azonban csak ez év közepén véglegesítik. Az Alpine A110 a Renault Dieppe-i üzemében készül majd, ahol a márka megszűnéséig az Alpine autókat gyártották és ahol ezt követően a különleges, sportos Renault kocsikat szerelik össze.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/