/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Viszik a prémiumautókat, mint a cukrot

2010. november 24. 19:18   |   Autoblog
címkék:  

A fejlődés korábbi jelei ellenére az európai újautó-piacon továbbra is a csökkenés a jellemző trend – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb piaci felméréséből. Érdekes, hogy amíg az öt legnagyobb piacon egyre kevesebb autó kerül forgalomba, addig a közép-kelet-európai piacok néhány kivétellel egyre szebben teljesítenek. A prémiumautókat pedig általában viszik, mint a cukrot.

Az európai újautó-eladások októberben 4,6%-kal maradnak el a tavaly októberi eredményektől. Az európai "öt nagy" (Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország) kivétel nélkül piac csökkenésről számol be, míg a közép-kelet-európai piacok általánosságban, néhány kivétellel egyre szebben teljesítenek. Érdekes, hogy a súlyos gazdasági gondokkal küzdő Írország 114,7%-kal teljesítette túl októberben a tavaly ilyenkori újautó-eladásait. Ez elsősorban a még futó roncsbeszámítási programjuknak köszönhető, mely tavaly ilyenkor még nem volt elérhető.  

Az Európa 10 legsikeresebb márkáját tömörítő toplista 8 szereplőjének eladásai elmaradtak a tavaly ilyenkori eredményeiktől, egyedül a BMW (6,3%) és az Audi (1,4) büszkélkedhet darabszám növekedéssel. Az eladott újautók tekintetében továbbra is a Volkswagen a listavezető, a Golf és a Polo pedig a kontinens jelenleg legkeresettebb modelljei.

A válság ellenére nagyon sikeresek a nagyméretű prémium modellek, melyek értékesítési darabszámai folyamatosan nőnek. Az 5-ös BMW-ből 68%-kal több fogyott idén októberben, mint tavaly, a Range Roverből és a Mercedes E-osztályból pedig 40,8%, illetve 12,7%-kal több került forgalomba.

David Di Girolamo, A JATO Consult Üzletágvezetője így összegzi a piac eseményeit: "Nehéz teljesen valós képet látni az autópiac teljesítményéről, ugyanis tavaly ilyenkor sok országban még javában dübörögtek a roncsprogramok, ám kétségtelenül azt mutatják az adataink, hogy még hosszú az út a teljes talpra állásig. Apró reménysugár ugyan, de úgy tűnik, hogy a legtöbb piac, ahol nem volt roncsbeszámításai akció, már a növekedés útjára állt."

A klasszikus öt nagy európai piac újautó-eladási eredményei folyamatosan csökkenő tendenciát mutatnak a tavalyi év bázis számaihoz képest. Ugyan még mindig Németország az iparág legnagyobb európai piaca, szomorú tény, hogy az idei év első 10 hónapjában csaknem 900 ezerrel kevesebb új gépkocsi kelt el náluk, mint egy évvel ezelőtt.

A nyugati trendekkel ellentétben Közép-Kelet-Európa szinte összes országában eladási növekedés volt tapasztalható októberben a tavalyi évhez képest. Észtországban ez a gyarapodás 46,6%, Lengyelországban 19,6%, Szlovákiában pedig 10,2% volt idén októberben. A kelet-európai régióban tapasztalható volumen növekedés ugyan nem elegendő ahhoz, hogy a teljes kontinens viszonylatában éreztesse a hatását, az viszont egyértelműen jó jel, hogy a válságtól leginkább sújtott országokban már egyértelműen megindult a fejlődés.

Írország nagy visszhangot keltő gazdasági nehézségei ellenére a piac újautó eladásai októberben 114,7%-kal magasabbak voltak, mint tavaly októberben, az év első tíz hónapjában a növekedésük pedig 53,1%-os volt tavalyhoz képest. Írországban most tapasztalható a legtöbb nyugat-európai országban tavaly dübörgő roncsprémiumok által gerjesztett ugrásszerű kereslet növekedés, és a szakma kíváncsian várja, hogy az roncsbeszámítási akciók kifutását követően merre megy tovább az ír piac.

Az év első tíz hónapjának kumulatív eladási számait vizsgálva a magyar piacnál csak a görög fest rosszabb képest. E két országban az idei év első 10 hónapjában 31,2%, illetve 32,3%-kal fogyott kevesebb autó, mint a tavalyi, már javában válsággal sújtott év azonos időszakában.  

Márkák teljesítménye

A Volkswagen továbbra is vezeti az európai eladási tabellát annak ellenére, hogy a márka októberi teljesítménye 12,9%-kal alulmúlta az egy évvel ezelőtti értékesítési eredményeit.

A Fiat volt a hónap legnagyobb vesztese 35,7%-kos forgalom eséssel októberben, éves szinten pedig 17,3%-kal. Külön aggodalomra ad okot, hogy a hazai olasz piacon is igen nagy volt a visszaesés – a Punto és a Panda eladásai 35% illetve 39,1%-ot estek a tavalyi év azonos időszákoz viszonyítva.

A BMW és az Audi a top tízes lista egyetlen két szereplője, akiknek októberben sikerült eladásaikat növelni a tavalyi év azonos hónapjához képest, ezzel az eredménnyel kiszorítva a Toyotát a hónap európai tízes ranglistájából.

Modellek teljesítménye

A Volkswagen Polo továbbra is élvezi a paradicsomi állapotot; a top 10-ből egyedül neki sikerült októberi eladásait növelnie. Az új Polónak köszönhetően a modell eladásai egyre közelítenek a Ford Fiestáéhoz, melyből októberben viszont 35,3%-kal kevesebb fogyott, mint tavaly októberben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/