/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Zuhannak a dízelek, szárnyal a Toyota és a Tesla

2019. augusztus 01. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

Még a vártnál is nagyobb mértékben folytatódik a dízelmotoros modellek piacvesztése az európai újautó-piacokon, eközben a Toyota és a Tesla megdöntötte korábbi rekordjait.

Habár az utóbbi négy év leggyengébb júniusi hónapját tudhatja maga mögött az EU újautó-piaca, de emiatt nem mindenki szomorkodik egyformán: miközben a tavalyi év azonos időszakához képest 7,9 százalékkal kevesebb, 1,49 millió gépkocsit adtak el, ezeknek csupán 31 százalékát tették ki a dízelek. Ez nem kevesebb, mint kerek ötszázalékos csökkenés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest – derül ki a JATO Dynamics jelentéséből.

June-2019-Europe-Reg-Release-By_Fuel

Figyelemre méltó tény, hogy amíg 2018 ugyanezen időszakában a benzines és dízel új autók értékesítése között 21 egy százalékpontnyi volt a különbség, ez a szám idén már 29 százalék a benzines autók javára, vagyis tovább nő a szakadék a benzines és a dízel autók értékesítése között. A benzines modellek forgalma a tavalyi év ugyanezen időszakához képest három százalékkal, míg a környezetbarát (hibrid és elektromos) járművek iránti kereslet 17 százalékkal emelkedett. Utóbbi érték minden idők legjobb piaci részesedését (7,5 százalék) jelenti.

A kategóriában változatlanul a hagyományos hibrid modellek viszik a prímet, eladásaik (62 400 darab) 35 százalékkal haladják meg a hálózatról tölthető típusok (PHEV és elektromos) összesített forgalmát, ugyanakkor nem lehet nem észrevenni az utóbbiak rohamos térnyerését, ezt mutatják a számok is. Míg a hálózatról tölthető plug-in hibrid modellek iránti kereslet 39 százalékkal csökkent, addig az elektromos hajtású autók szegmense 104 százalékkal növekedett – ennek jelentős részét a Tesla Model 3 eladásai generálták.

June-2019-Europe-Reg-Release-Category

Mindenesetre egyértelmű a trend, akik zöld alternatívát keresnek, Toyotát vásárolnak: Európában az öt legnépszerűbb hibrid modell közül négy a japán márka hibridjei közül került ki. A legnépszerűbb a közelmúltban debütált új Toyota Corolla, mely 13 083 eladott autóval azonnal a lista élére ugrott. Második helyezett az ugyancsak teljesen megújult Toyota RAV4 8722 eladott példánnyal, közvetlenül mögötte a hamarosan megújuló CH-R modell következik 8678 darab autóval, míg a negyedik helyezett a Yaris Hybrid 7613 eladott példánnyal. A tisztán elektromos Tesla Model 3 népszerűsége minden korábbit felülmúl (11 256 darab), a második helyezett Renault Zoe jelentősen lemaradva követi a Teslát.

Júniusban a tíz legnépszerűbb márka közül egyedül a Toyota tudta növelni eladásait. Mindenki más 5-15 százalék közötti mértékben csökkent. A SUV kategória továbbra is elképesztő tempót diktál, miközben a többi kategória csökken vagy éppen stagnál, az SUV eladások 3,2 százalékkal növekedtek.

June-2019-Europe-Reg-Release-Top25_brands

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/