2012. november 05. 20:40   |   Autoblog
címkék:  

Egy Infiniti Sebastian Vetteltől

Minden idők legerősebb és legdrágább Infinitije tulajdonképpen egy valóra vált kívánság. Alkotója a kétszeres Forma-1 világbajnok Sebastian Vettel, aki Infiniti FX50 S „szolgálati autóját” saját elképzeléseinek megfelelően alakíttatta át. Az FX Vettel Edition teljesítményét és kezelhetőségét tekintve többet nyújt, formáján pedig felfedezhetők a Forma 1 világából ismerős részletek.

Az FX Vettel Edition tanulmány formában a 2011-es Frankfurti Autószalonon debütált, egy évvel később pedig a sorozatgyártású modell is napvilágot látott. Az eredeti elképzelések helyességét jól mutatja, hogy a szériaváltozat körülbelül 95%-ban azonos a tanulmányautóval.

F1-es részletmegoldások

A külső formatervben az eleve dinamikus megjelenésű FX50 formája ötvöződik Sebastian Vettel másik „szolgálati autójának”, a Red Bull Racing RB8-nak a jegyeivel. A hagyományos karosszériaelemeket az egyedi megjelenés érdekében a Forma 1-ben is alkalmazott karbonszálas darabokra cserélték, ami különösen elöl, a teljesen megújult lökhárító alatti betétnél feltűnő. A karbon karosszériatoldatok (többek között a hátsó légterelő) alkalmazásával az alapváltozathoz képest 30%-kal nagyobb leszorítóerőt sikerült elérni, és a felhajtóerő is 5%-kal csökkent. Az elemeket a Red Bull Racing Forma 1-es csapat által is használt „Prepreg” karbonsajtolási eljárással készítették.

Az RB8 első szárnyprofilja által inspirált, többrétegű légterelő súlymegtakarítást eredményez, csökkenti a felhajtóerőt és kisimítja az autó alatti légáramlatokat, ezáltal jelentős szerepet játszik a leszorítóerő kiegyensúlyozásában. Az Infiniti védjegyének számító kettős ívű hűtőrács karboncsíkokat fog közre, a tükrök felett pedig a versenysisakok áramvonalas profilját idéző karbonhéjak találhatók. Az oldalsó karbonelemek jól kiegészítik a 20 mm-rel alacsonyabbra ültetett autó megjelenését, a kerékjáratok körül pedig nem fekete, hanem a karosszéria színére fényezett díszítő betétek futnak végig. Az értékesítésnek helyet adó európai piacokon a Vettel Edition lesz az egyetlen FX, amelyet tetősínek nélkül forgalmaznak.

Elölről nézve az alacsonyabb és még határozottabb kiállású FX Vettel Edition új vizuális elemei az átdolgozott lökhárítóba integrált, LED-es nappali világítósorok. A lámpák közül érdemes megemlíteni az új LED-es ködfényszórókat – ezek minden idők legkisebb, ugyanakkor egyik leghatékonyabb engedélyezett ködlámpái.

A hátsó rész feltűnő eleme az (opcióként kapható) karbonszálas tetőszárny, amely kovácsolt alumínium lábakkal kapcsolódik a karosszériához. A szárny profilját a maximális aerodinamikai hatékonyság elérése érdekében alakították ki. Akárcsak a hátsó diffúzort, amelynek két kipufogócsöve között kapott helyet az FX Vettel Edition egyik legemlékezetesebb eleme: a Forma 1-es autók középső esőlámpáját idéző hátsó ködlámpa. A részletekre való odafigyelést tükrözi, hogy az átlátszó lencséjű, 15 piros LED-ből álló lámpatest pontosan olyan, mint a Forma 1-es autók lámpája. Sajnos a közúti előírások miatt nem villoghat…

A kerekeket a BBS gyártotta, és egyenként 3,5 kg-mal könnyebbek a szériamodell kerekeinél, ami nagyon jó hatással van az autó rugózatlan tömegére. Az esztétikus küllőzésű, fekete felületű keréktárcsák a normál változatokhoz hasonlóan 21 colosak, és 265/45-ös méretű gumiabroncsokkal vannak felszerelve.

Belső tér sok karbonnal

Míg a karosszérián három, addig az autó belső terében egyetlen Vettel embléma található, amely a középkonzolon lévő karbonszálas panelt díszíti. A kék keretbe foglalt nyomógomb a kipufogókba szerelt csappantyúk elektromos megnyitására szolgál: lenyomása után az FX Vettel Edition vezetője maradéktalanul élvezheti a V8-as motor fület gyönyörködtető hangzását.

A karbon a középkonzol borítása mellett az ajtók díszítő betétein és a kesztyűtartó felett is megjelenik. A techno hangulatot az ülések középső részén a bőr helyett alkalmazott Alcantara fokozza. A 14 ponton, elektromosan állítható első ülések ideális megtámasztást nyújtanak az éles kanyarokban. Az Alcantara az A- és B-oszlopokon, valamint a tetőkárpitozáson is megjelenik. A kormánykerék és a sebességváltó kar bőrborítású. A kárpitozást az Infinitire jellemző, egyedi lila varrás díszíti.

Erősebb motor

Az 5,0 literes, változó szelepvezérlésű V8 motor az alapváltozatban 390 lóerőt teljesít, amely az Infiniti intelligens nyomatékérzékeléssel ellátott összkerék-meghajtású rendszerén, valamint a kormánykerék mögött elhelyezett tömör magnézium váltófülekkel kapcsolható, hétfokozatú, adaptív vezérlőprogrammal rendelkező automata sebességváltón keresztül jut az útra. Az FX Vettel Edition teljesítménye az új kipufogórendszert is magában foglaló módosításoknak köszönhetően 420 lóerőre nőtt. A nyomaték sem maradt változatlan: 500 Nm-ről 520 Nm-re emelkedett.

150 darabos széria

Az Infiniti a Brabus-csoporthoz tartozó, németországi CRD (Car Research & Development) vállalattal közösen dolgozik a 150 Vettel Edition modell elkészítésén. Az első előszériás autó dinamikus bemutatója Sebastian Vettellel a volán mögött az Egyesült Királyságban júniusban megrendezett Goodwoodi Sebesség Fesztiválon volt. Az Infiniti azóta további hat kísérleti modellt készített, amelyekkel tesztelési és fejlesztési feladatokat fognak elvégezni a 2013 februárjában induló sorozatgyártás előtt.

Az FX Vettel modellből mindössze 150 darabot gyártanak az egész világon. Ebből 50 autó Nyugat-Európában, 50 Oroszországban, 50 pedig a Közel-Keleten talál gazdára. A gyártás a tervek szerint 2013. február 1-én kezdődik a németországi Bottropban jelenleg építés alatt álló új csarnokban. Június közepére az összes példány elkészül. Az első sorozatgyártású példányt a kétszeres világbajnok veheti majd át, a vásárlók pedig a tervek szerint márciustól juthatnak hozzá autóikhoz. Egy példány ára 120 ezer eurótól indul (kb. 33,7 millió forint).