2012. november 22. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

Novitec Rosso Ferrari F12 Berlinetta

A napokban szállítják ki a csúcs-Ferrari első példányait az ügyfeleknek, ezért az olasz paripák vezető nemesítője, a Novitec Rosso is elővezette a saját példányát. A szakemberek mindössze egy új kerékgarnitúrával és némi ültetéssel ruházták fel a sárga masinát, de ettől a kocsi még szívdöglesztőbb lett. Emellett a motorból is kihoztak néhány szunnyadó lóerőt.

A kerék teszi az autót, és ez az alaptétel ebben az esetben is igaznak bizonyul. A Ferrari F12 Berlinetta gyári állapotában 20 hüvelykes kerekekkel van felszerelve, de a Novitec Rosso mérnökei új kerék/abroncs kombinációkat terveztek hozzá. Előre 21-es, hátulra pedig az ék alak felvétele érdekében 22 hüvelykes darabokat tettek fel, a rájuk passzoló 255/30 ZR 21 és 335/25 ZR 22 méretű gumikkal. Az autó bal oldalára öt duplaküllős, fantasztikusan szép NF4 görgők kerültek fel, a jobb oldalára pedig szintén mutatós, háromrészes NF3 felnik ugrottak fel. Persze a Ferrari kiállása nem lenne ennyire ütős a 4 centimétert ültető sportrugók nélkül. Ráadásul mindez nem követel túlzott kompromisszumot, az elektronikus tengelyemelő rendszernek köszönhetően a fekvőrendőrökön való áthajtás nem izzasztja meg a sofőrt.

Az F12 Berlinetta 6,3 literes V12-es szívómotorjához elkészítették az első szintű erősítő csomagot is. Valójában inkább teljesítmény-optimalizálásról van szó, ugyanis csak a befecskendezés és gyújtás képletet írták át. A tizenkét hengeres motor 23 lóerővel gazdagodott, immár 763 lóerőt és 703 newtonméter nyomatékot szolgáltat. A Novitec Rosso beavatkozása a piros mezőt is kitolta, az erőforrás most már egészen 8900-ig elforog. Ettől állítólag a 7-fokozatú F1 duplakuplungos váltó is hatékonyabban működhet. A végsebesség mindenestre nőtt, immár 345 km/óra.