2012. december 27. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

Összkerékhajtást kap a következő AMG Mercedes

Az áprilisban az Auto China kiállításon nagy közönségsikert aratott, kompakt méretű Concept Style Coupé sorozatgyártású változata lesz a jövőre debütáló Mercedes-Benz CLA, amely az új fejlesztésű 4MATIC összkerékhajtással is elérhető lesz.

Az SLS és CLS modellekből is ihletet merítő új CLA gyakorlatilag egy négyajtós kupé, hossza 4630 mm, szélessége 1777 mm, magassága pedig 1437 mm. Kizárólag nyomatékos turbómotorokkal lesz elérhető, a legerősebb változat 211 lóerőt tud majd. A vevők választhatnak hozzá sportfutóművet és 4MATIC összkerékhajtást; a megcélzott vásárlói kör digitális életstílusához pedig jól passzol majd, hogy az okostelefon teljes mértékben integrálható lesz az autó infotainment rendszerébe.

A csúcsmodell a CLA 45 AMG lesz, amely új fejlesztésű 2 literes négyhengeres turbómotort kap, 330-350 lóerős teljesítménnyel és 400 newtonméter fölötti nyomatékkal. Az erőforrás pedig AMG modellben első ízben nem a hátsó kerekeket fogja hajtani, hanem mind a négyet. A négyhengereshez 7-fokozatú AMG SPEEDSHIFT DCT duplakuplungos váltót kapcsolnak, ezen kívül egymástól függetlenül fejlesztett első és hátsó tengely, elektromechanikus kormányzás, nagyteljesítményű fékrendszer és 3-fokozatú ESP rendszer gondoskodik a rendkívül élménydús vezethetőségről.

A Mercedes új 4MATIC intelligens négykerék-hajtása állandóan változtatja a hajtónyomatékot a tengelyek között. Vadonatúj fejlesztés, a fronthajtás – keresztben elhelyezett orrmotor architektúrán alapul. Egy elektrohidraulikusan működtetett, hátsó tengelybe épített többtárcsás tengelykapcsoló felel a 100 százalékban variálható nyomatékelosztásért.

Amikor a tengelykapcsoló nyitva van, a CLA-t kizárólag az első kerekei hajtják. Ha csak a legkisebb sebességkülönbség is fellép a tengelyek között, a kuplungszerkezet zár, a hátsó tengely belép a játékba és a nyomaték a vezetési körülmények függvényében szabadon variálhatóvá válik. Utóbbit a váltó aktív menetprogramja is befolyásolja; ECO módban például kevesebb jut a hátsó tengelyre, Sport és Manual beállításnál viszont több, ami a dinamikusabb vezetést támogatja. A 4MATIC arra is képes, hogy alul- vagy túlkormányzottság esetén stabilizálja az autót. Ha ez nem elegendő és nagy a baj, az ESP beavatkozik. Emellett a Mercedes szerint az új négykerék-hajtási rendszerének 25 százalékkal alacsonyabb a tömege, mint a versenytársak hasonló rendszereinek.