2007. április 18. 15:43   |   Autoblog
címkék:  

A 27 tagország az akadály

Az Európai Unió biodízel termelési kapacitása egy év leforgása alatt akár 25-35 százalékkal is növekedhet.

Az EU-nak gyorsan tennie kell valamit annak érdekében, hogy ösztönözze az üzemanyagokhoz adagolt biodízel mennyiség növelését, hogy ezáltal elkerülhető legyen az ágazatban a kapacitásfelesleg kialakulása. Az EU már elfogadta, hogy 2020-ra minimum 10 százalékos arányban írja elő a bioüzemanyagok arányát a járművekbe szánt üzemanyagokban. Ehhez arra lenne szükség, hogy 25-28 millió tonna biodízelt állítsanak elő, de az ágazat nem fejlődik elég gyorsan, a farmerek pedig elfordulnak ettől a projekttől, amennyiben a keverési arány az elkövetkező néhány évben nem nő majd – jelentette ki Raffaello Garofalo, az Európai Biodízel Bizottság főtitkára.

Az EU célul tűzte ki a bioüzemanyagok részarányának 5,75 százalékos szintjét az energiatartalom, hat százalékos arányát a mennyiség vonatkozásában; ennek eléréséhez a jelenlegi 5 százalékos keverési arány 10 százalékra emelése lenne szükséges. Garofalo szerint elengedhetetlen a tagországok adórendszerének és törvényeinek harmonizációja, mivel állítása szerint az európai biodízel üzlet legnagyobb akadálya a 27 tagország eltérő szabályozása, ami a már működő 60 és a néhány éven belül száz feletti termelő miatt szinte “elviselhetetlen”.