2014. március 14. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

Mercedes-Benz CLA 250 – Újhullámos

A második Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz a négyajtós CLA kupé, amely az ember érzelmeit veszi célba. Igazi stílustermék, amely tulajdonosát örökké az érdeklődés középpontjába helyezi. Kétliteres turbómotorral nagyon gyors is.

A Mercedes-Benz CLA a kompakt négyajtós kupé szegmens első képviselője és a 2003-as, kategórialapító CLS-hez hasonlóan avantgárd kupé-dizájnnal hódít. Sportos arányaival és domború illetve homorú felületeinek játékával hívja fel magára a figyelmet – az utóbbi évek egyik leglátványosabb Mercedese. Rengeteg markáns jellemzője van, mint például a gyémánthatású hűtőmaszk (az AMG stíluscsomag része), a fényszórók fáklya alakú nappali fénycsíkja, a nyíl alakú hátsó diódás lámpák, amelyek este egyedi és meglehetősen szép azonosítóval szolgálnak, az „erődómos” motorháztető, valamint a keret nélküli ajtók. A tesztautó a normál változatoknál még egy fokkal dinamikusabban is festett, mert AMG aerodinamikai csomaggal, 18 colos felnikkel, lyuggatott féktárcsákkal és AMG karbon tükrökkel is ellátták. Mivel nagyon kevés fut belőle, pláne így kicsinosítva, a CLA állandóan az érdeklődés középpontjában volt, megbámulták, bármerre is járt.

Az utastér is rendkívül magas színvonalat képviselt, azonban hozzá kell tenni, hogy ehhez több millió forintnyi extrát kellett beépíteni. A CLA 250 alapfelszereltsége csak a legszükségesebb biztonsági és kényelmi tételeket tartalmazza, ha igazán jól szeretnénk magunkat érezni az autóban, mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. A tesztautó exkluzív tételekkel gazdagodott, kaptunk kartámaszokat kontraszt díszvarrással, nappabőr borítású váltókart és multifunkciós sportkormányt, bőrhatású műszerfal-borítást, ezüst-króm légbeömlőket, alumínium küszöbpaneleket, szálcsiszolt fém sportpedálokat, velúr szőnyegeket, fekete szövet tetőtér borítást, elektromosan állítható memóriás és fűthető üléseket, valamint valódi alumínium díszítőelemeket. A Comand multimédiás rendszer is feláras, de fejlett és a kézre álló tekerő-nyomógombbal egyszerűen is kezelhető. Ezen kívül a CLA-t egy sor vezetői asszisztens rendszerrel is felszerelték, amelyek modern őrangyalként vigyázták a testi épségünket.

Egy Mercedeshez hűen minden finoman, puhán működik. Remek az ergonómia, kiválóak a sportülések és nagyon magas a szolgáltatási színvonal. Mercedes-szokás szerint a baloldali bajuszkapcsolóval irányítható az ablaktörlő is, a váltókart pedig jobboldalon, ugyancsak a kormányoszlopon találjuk. Megvan a hamisítatlan Mercedes-érzés, s a jellegzetes illat is jelen van. Az autó minden érzékünket kényezteti, egyetlen egy dolog rontja kissé a harmóniát, a multimédiás rendszer képernyője, amely oda nem illően „nő ki” a műszerfalból. A CLA egy stílus ikon, s mint ilyen, a formát a funkció elé helyezi. Négyszemélyes autó, kialakításából adódóan hátul azonban nagyon szűk. A 4,6 méteres hossz ellenére a lábtér hátul legfeljebb átlagos méretű, a fejtér pedig olyan pici, hogy 175 centiméteres magasság felett már hozzáérhet a fej a mennyezethez. A csomagtér azonban meglepetéssel szolgál, mert kifejezetten nagy, 470 literes.

A CLA menettulajdonságaira sem lehet panasz. Tesztautónkat a Mercedes új, Euro 6-os, kétliteres benzines turbómotorja hajtotta, amely 211 lóerőt és 350 Nm nyomatékot mozgósít. Az erőforrás rendkívüli kulturáltságával és bődületes erejével tűnik ki; a nulla-százas sprinthez csupán 6,7 másodpercre van szükség, a végsebesség pedig 240 km/óra. Ennél csak az AMG változat 2 literes turbója tud többet. A gyárilag megadott 6,2 literes átlagfogyasztásnak amúgy a közelébe sem lehet érni, normál használattal, a sebességhatárokat betartva körülbelül 8 liter a reális. Persze ez sem rossz egy 211 lovas turbómotortól.

A korszerű hajtómű egyenletes nyomaték-leadásával is lenyűgöz, turbólyuknak nyoma sincs. Nagyon jól passzol hozzá a hétfokozatú automata váltómű, amely takarékos üzemmódban start/stop rendszert is alkalmaz. A szerkezet normál módban finoman kapcsolgat, a sport módot aktiválva azonban gyorsabb reakciójúvá válik és kihúzatja az erőforrást. Ekkor a gázreakció is spontánabb, mintha egy csapásra szunnyadó lóerők szabadulnának fel a belőle. Ha tehát az ember egy jót szeretne autózni a CLA 250-nel, érdemes sport módba tenni. Kiváló a CLA direkt kormányzása, amely egyes esetekben ellenkormányzást alkalmaz, és képes a fronthajtás kormányzási befolyásának mérséklésére, ezért az autót nagy élmény vezetni. Az AMG sportfutóművel nagyon stabilan viselkedik és pontosan irányítható, a magyar utakra azonban egyszerűen túl sok.

A Mercedes-Benz CLA a különlegességre vágyók és individualisták autója. Családi batárnak nem jó, de a személyiség kifejezésére igen. Talán ezért is ennyire drága.