2014. november 22. 12:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Nagyobb teljesítményt és felniket kap az Audi A8

Az ABT kezelésbe vette a legnagyobb négykarikás ráncfelvarrott változatát és megfűszerezte egy leheletnyi sportossággal. Az eredmény egy extravagáns guruló tank lett, melynek szinte minden motorváltozata kapott pár plusz lóerőt.

Az Audi A8-as kiállása és teljesítménye már gyári változatban is tekintélyt parancsoló, ami nem csoda, hisz egy csúcsmodellről van szó. Ám a tunerek világában mindig lehet a jobbnál jobbat alkotni.

Így gondolkodott a Volkswagen csoport tuningcége, az ABT, amely a faceliftes nehézbombázót vette kezelésbe. A kívülről is észrevehető módosítások között találhatjuk a 25 mm-es ültetést, az átdolgozott küszöböket, a megváltoztatott kipufogó-végződéseket, valamint a 18-tól 21 collos méretig terjedő kerékgarnitúrák kifogyhatatlan sorát ezüst, fegyveracél vagy fekete fényezéssel.

Ám ez még nem minden, hisz mit érne a jobb kinézet, ha a gyári változatok ugyanúgy mennének, mint kívülről felpaprikázott társaik?  Erről is gondoskodott az ABT, ugyanis 4.0 TFSI V8-as 435 lóerejét (320 kW) és 600 Nm-es forgatónyomatékát 540 paripára (397 kW), valamint 720 Nm-re tornázta fel, de a dízelek kedvelői is örülhetnek. A 3.0 V6-os TDI 258 lóerejéből (190 kW) és 580 Newtonméteréből kereken 300 lovacska (221 kW) lett 640 Nm kíséretében, de a nagyobbik gázolajost is megdolgozta a német tuner. A 4.2 V8 TDI  385 lovából (283 kW) és eleve kegyetlen 850 Nm-éből 430 paripát (316 kW) és 920 Newtont hozott ki.

A módosítások ára modellváltozattól és az igényelt felniktől függ, de aligha megúszható hétszámjegyű forintösszeg alatt.