2014. december 02. 20:20   |   Autoblog
címkék:  

Spofec Rolls-Royce Wraith

Földünk egyik legexkluzívabb kupéját nemesítette tovább a Novitec csoporthoz tartozó Spofec. Szénszálas aerodinamikai kiegészítőkkel és 22 colos kerekekkel dobta fel a Rolls-Royce Wraith kupét, a motorteljesítményt pedig 717 lóerőre emelte.

A Spofec (a Spirit of Ecstasy-ból képzett betűszó) a Novitec csoporthoz tartozó vállalat, amely a Rolls-Royce luxusautóira szakosodott. Azok, akik Rolls-Rolls autójukkal szeretnének kitűnni a márkatársak közül, a német cégnél megtalálják a számításukat. A Spofec ezúttal a márka kétajtós kupéját, a Wraith-et vette kezelésbe, kínosan ügyelve arra, hogy olcsó, esetleg bazári megoldásokkal véletlenül se rombolja a kocsi fényét. Stílusos és aerodinamikailag hatékony karosszéria kiegészítőket tervezett az autóhoz, amelyek az első és a hátsó tengelyen is növelik a leszorítóerőt, emellett egytől-egyig magas minőségű szénszálból készülnek.

A Spofec első lökhárító a gyári helyére kerül és jóval karakteresebbé teszi a frontrészt. Az elem opcionálisan középső terelőidomokkal is felszerelhető; úgy még sportosabb az összhatás. A Spofec küszöbidomok mélyebbnek és hosszabbnak láttatják az autót, a hátsó lökhárító és élspoiler pedig a fart teszik atletikusabbá. A lenyűgöző végeredményhez a kifejezetten a Wraith-hez gyártott 22 hüvelykes, különleges kialakítású, tíz duplaküllős könnyűfém felnik is hozzájárulnak, amelyek elöl 9, hátul 10,5 col szélességben kerültek fel. Ezüst, matt fekete vagy titán szürke kivitelben választhatók és 265/35, illetve 295/30 méretű abroncsokat feszítenek rájuk.

A Rolls-Royce Wraith hasmagasságán is változtattak, de oly módon, hogy az autó ne veszítsen a mindennapos használhatóságából. Egy speciális ültető modult fejlesztettek ki hozzá, amely 140 km/órás sebesség alatt 4 centiméterrel megülteti a karosszériát, e fölött azonban a karosszéria újra visszaáll a gyári magasságba. Ezen kívül új karbon-kerámia fékrendszer emészti fel a mozgási energiát, amely 38 kilogrammnyi súlymegtakarítást eredményezett. Az első tengelyen 405 x 30, a hátsón 395 x 38 mm átmérőjű tárcsák teljesítenek szolgálatot, amelyen nemcsak fáradhatatlanok, de a csökkentett rugózatlan tömeg által javítanak a kezelhetőségen is.

A kétajtós Rolls-Royce kupé 6,6 literes V12-es motorja sem maradt gyári állapotában. A Spofec külső, egyszerűen telepíthető vezérlőmodulja 85 lóerővel és 186 Nm nyomatékkal toldotta meg a leadható a teljesítményt, így a biturbó aggregát 717 lóerőt és 986 Nm nyomatékot termel meg a főtengelyen. Ezzel a nem éppen pehelysúlyú luxuskupé szárnyakat kapott, 4,2 másodperc alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 250 km/óra elektronikusan limitálva. A felhergelt erőforrás egy új, rozsdamentes kipufogórendszeren keresztül „levegőzik”, amely sportosabb, de sohasem tolakodó hangú. Pillangószelepes verzióban is megrendelhető, ahol a sofőr választhatja meg, milyen erős hangzást szeretne.