2015. február 19. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: Az új Honda HR-V

Megújult erővel tér vissza pihenőjéről a Honda kisebbik SUV-ja, a HR-V. A nyártól kapható mini terepes a Nissan Qashqai által uralt mezőnybe kíván befurakodni kívánatos formájával, hatalmas helykínálatával és jó felszerelhetőségével.

Bemutatta Európának szánt crossoverét a Honda. Az új HR-V szerencsére szinte megszólalásig hasonlít a tavaly októberi Párizsi Autószalonon bemutatott prototípusra. Bár messziről látszik, hogy Honda, az újdonság nem a most frissített CR-V kisebb klónja, hanem saját arculattal és felépítéssel rendelkezik.

A lemezek alá a már létező 1.6 literes, 120 lóerőt (88 kW) produkáló i-DTEC dízelmotor mellé állítólag egy 1.5 literes i-VTEC benzines egység is beköltözhet, ráadásul 130 lóerő (96 kW) kíséretében. Ezekhez hatfokozatú kézi kapcsolású vagy a benzineshez akár CVT váltó is kérhető lesz.

Amiben igazán nagyot tud mutatni a HR-V, az a belső tér helykínálata lesz, ugyanis az üzemanyagtank a már megszokott módon az első ülések alá kerül, így a csomagtartó a külső méretekhez képest megdöbbentően nagy, 453 literesnek ígérkezik, amit a 60:40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámlák segítségével 1026 literesre bővíthetünk. Természetesen megmarad a szintén többször bizonyított Magic Seats (feldönthető hátsó ülőlapok) technikája is.

Az alapállapotban 5 collos, némi felárért már 7-es érintőképernyőn keresztül vezérelhetjük az Android 4.0.4 alapú fedélzeti számítógépet, amely az USB és bluetooth csatlakozási felületeken túl egyaránt ismeri a HDMI-t és a MirrorLink technológiát. Az operációs rendszernek köszönhetően temérdek applikációt tölthetnek majd le az újításokra éhes Honda-tulajok, illetve Garmin navigációval juthatnak el a még ismeretlen helyekre minél gyorsabban és pontosabban.

Mivel azonban nem csak az utazás élménye, hanem a bent ülők biztonsága is számít, a HR-V-t olyan extrákkal lehet felvértezni, mint a városi vészfékezés, intelligens sebességtartó automatika, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, távolsági fényszóró asszisztens, ütközéselkerülő, táblafelismerő rendszer és még egyéb apróságok.

A Honda tervei szerint a crossovert már idén nyártól haza lehet vinni.