2015. május 11. 20:35   |   Autoblog
címkék:  

Amerika legdurvább utcai autója

A Dodge elkészítette a Viper ACR legfrissebb kiadását, amely tulajdonképpen egy közúton is használható pálya-versenyautó. Legendás, körrekorder elődeihez hasonlóan az ő feladata is az utolsó századmásodpercek lefaragása lesz, bárhol is hajtják majd.

A Viper ACR-t kifejlesztő SRT mérnöki csapat nem a teljesítmény maximalizálására törekedett, hanem az aerodinamikából, a felfüggesztésből és az abroncsokból igyekezett kihozni a legtöbbet a kivételes irányíthatóság és tapadás érdekében. Sikerült megalkotniuk egy olyan autót, amelynek karosszériája nagyobb leszorítóerőt termel, mint bármely mai sorozatgyártású járműé. A versenypályán végzett tesztek megmutatták, hogy a Viper ACR 285 km/órás végsebességnél 1 tonna leszorítóerőt termel!

Az extrém aerodinamikai csomaggal felvértezett ACR háromszor akkora leszorítóerőt generál, mint a Viper TA (Time Attack) modell, ami nagy szó. Az autó hátuljára egy hatalmas, 1876 mm széles, kétrészes légterelő szárnyat erősítettek fel, amelyhez egy karbon hátsó diffúzor csatlakozik, elöl pedig lecsatolható splitter és extra szellőzős motorháztető jelentenek újdonságot. Minden elem a kivételesen jó tapadást szolgálja; a brutális splitter, a hatlapátos diffúzor és a hátsó szárny szinte rászívja az autót az aszfaltra.

Ennek megfelelően a fékek is fáradhatatlanok. Új Brembo karbon kerámia matrix rendszer emészti fel a mozgási energiát, amely elöl 390, hátul 360 mm-es kétrészes tárcsákból, valamint 6-, és 4-dugattyús nyergekből tevődik össze. A fékrendszer egyedi hangolású ABS-szel és kipörgésgátlóval dolgozik össze, amelyeket az új aerodinamikai komponensek és az egyedi mintázatú Kumho gumik által biztosított nagyobb tapadás figyelembe vételével állítottak be. A Dodge Viper ACR elöl és hátul eltérő mintázatú illetve összetételű, Kumho Ecsta V720 abroncsokon fut, amelyekkel állítólag jobb köridőre képes, mint a közúton nem engedélyezett slick gumikkal. Az első tengelyen 295/25/19, a hátsón 355/30/19 méretű darabok harapnak az aszfaltba.

A felfüggesztés Bilstein elemekből áll össze. A versenygátlók húzó- és nyomófokozata tíz lépésben állítható, emellett pedig a hasmagasság is szabályozható, 7,5 centiméteres tartományban. A rugók kétszer olyan feszesek, mint a Viper TA modellben, a kerekek dőlésszöge pedig 1,4 fokkal nagyobb, mint a belépő SRT modellben. Mindezek eredményeként a Viper ACR nagysebességű kanyarokban akár 1,5 g keresztgyorsulásra képes.

A mérnökök ezek után nyugodt szívvel kicsiholhattak volna egy kicsivel nagyobb teljesítményt a hatalmas, 8,4 literes V10-es blokkból, azonban mindössze a kipufogórendszeren változtattak. A maximális nyomaték 813 Nm, míg a ménes 640-ről 645 lóerőre gyarapodott. Az erőt egy hatfokozatú Tremec TR6060 kézi váltó továbbítja a hátsó kerekek felé.A Viper ACR verseny-hangulatú kabinját fekete bőrrel és Alcantarával kárpitozták, s természetesen valódi karbon betétekkel is találkozunk. A kormány különleges darab, egyedi jelvénnyel és középállást jelző csíkkal. Ez utóbbi és a szegélyvarrás színe piros illetve szürke lehet.

Az új Dodge Viper ACR kézi munkával, a detroiti Conner Avenue összeszerelő üzemben készül és az év harmadik negyedévében kerül piacra.