2015. augusztus 12. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Dizájner ruhába öltözött a Rolls-Royce

A Novitec csoporthoz tartozó Spofec ismét egy emlékezetes Rolls-Royce-ot állított négy kerékre. A Ghost luxuslimuzin matt fekete karosszériát, 22 colos matt arany felniket és 709 lóerőre izmosított motort kapott, így Black One-ra keresztelték.

A sport- és luxusszedánok esetében a fekete színnel képtelenség mellélőni, a Rolls-Royce Ghostnak is nagyon jól áll. Azzal, hogy a krómozott alkatrészeket is befeketítették, rendkívül sportossá és titokzatossá varázsolták az autót. Egyedül Emily, az extázis szelleme maradt csillogó a karosszérián. A mély fekete fényezéssel azonban nem merült ki a külső módosítások sora, a Spofec szakemberei diszkrét aerodinamikai készlettel is felvértezték az autót, amely tökéletesen illeszkedik a gyári vonalakhoz. A szett szénszálas első és hátsó lökhárítót, küszöbspoilereket, valamint hátsó légterelőt tartalmaz, amelyek nemcsak jól mutatnak, de egyedi kialakításuknál fogva nagy sebességnél stabilizálják az autót.

A kerekeken áll vagy bukik az autó, tartja a mondás, a Spofec Ghostja pedig e téren sem okoz csalódást. 22 colos, matt arany színű garnitúrát csavaroztak fel rá, amely az elöl 9 x 22, hátul 10,5 x 22-es méretezéssel teljesen kitölti a kerékjáratokat és dögös kiállással ruházza fel a kocsit. Az abroncsok mérete elöl 265/35, hátul 295/30. Az adaptív légrugózáshoz egyedi modult is írtak, amely 4 centiméterrel megülteti az autót, ám nem befolyásolja az első osztályú rugózási komfortot. A Black One lassításáról nagyteljesítményű karbon kerámia fékrendszer gondoskodik, elöl 405 x 30, hátul 395 x 38 mm átmérőjű tárcsákkal. A high-tech rendszer előnye a gyárival szemben a fáradhatatlansága, no meg az, hogy a rugózatlan tömeget 38 kilogrammal csökkenti.

Végül a mesterek a Rolls-Royce 6,6 literes biturbó V12-es motorját is kezelésbe vették. A blokk új vezérlést kapott, módosult a befecskendezés és gyújtás térképe, a töltőnyomás pedig enyhén nőtt. A végeredmény 709 lóerő (+108 LE) 5400-as fordulatszámon és 974 Nm nyomaték, amely 1800-as fordulatszámon jelentkezik. A testes limuzin így mindössze 4,4 másodperc alatt küzdi fel magát 100 km/órára. A végsebesség a gumiabroncsok kímélésének érdekében maradt 250 km/óra. Az autó pillangószelepes sportkipufogó-rendszerrel is megrendelhető, amely 5 kilogrammal könnyebb a gyári rendszernél és kívánságra vadabb hangzást biztosít.

A Spofec Black One rövid és hosszú tengelytávú változatban is elérhető.