Elkészült a legfényűzőbb Mercedes
A Mercedesnél hagyománya van a 12-hengeres motorral szerelt csúcsmodelleknek, négyszemélyes kabrióba azonban eddig még nem tettek V12-es erőforrást. Most azonban bemutatkozott az S 65 Cabriolet, a csillagos modellek non plus ultrája, amely 630 lóerős V12-es motorjával, légrugózásával és automatikus szélvédelmével új szintre emeli a nyitott tetős autózás élményét.
A Mercedes-AMG S 65 Cabriolet 4,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége pedig akár 300 km/óra is lehet. Ez az utánozhatatlan előadásmódú, fölényes erőkifejtésű biturbó V12-es motor érdeme, amely 4800 és 5300-as fordulat között 630 lóerőt, 2300 és 4300-as fordulatszám között pedig kereken 1000 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. A műremeknek is beillő, 6 literes, 12 hengeres erőmű egy karbon/aluminium takaró alatt lakik a motortérben, és AMG hagyományok szerint egy ember rakja össze.
Az erőforráshoz 7-fokozatú AMG Speedshift Plus 7G-Tronic váltót kapcsoltak, amelyen keresztül a hátsó kerekekre zúdul a motorerő. Három üzemmódja van, a kímélő, start/stop rendszeres Controlled Efficiency, a Sport és a Manual (kézi). Utóbbi kettő az autó sportosabb természetét csalogatja elő.
A Mercedes-AMG S 65 Cabriolet lenyűgöző megjelenésű, időtlen formájú négyszemélyes kabrió, amelyen nem fukarkodtak a krómozott alkatrészekkel. Ilyenek az ikerpálcákkal közrefogott nagyméretű Mercedes csillag a hűtőrácson, a lökhárító alsó terelőlemezei, valamint a küszöbbetétek, amelyek harmonizálnak a magas fényű, kovácsolt könnyűfém kerekekkel. Az első tengelyen 8,5 x 20, a hátsón 9,5 x 20 a méretük, rajtuk 255/40, illetve 285/35 méretű abroncsokkal.
Csukott állapotában a többrétegű, szigetelt vászontető kupés sziluettel ruházza fel az autót. Fekete, sötétkék, bézs és sötét piros színben kérhető, és akár menet közben, 50 km/órás sebességig működtethető. 17 másodperc alatt nyílik le vagy záródik be, előbbi esetben a csomagtartótól vesz el helyet. Az egyébként sem öblös, 350 literes üreget 250-re csökkenti.
A mérnökök azt is megoldották, hogy az S 65 Cabriolet karosszériája egyáltalán ne csavarodjon. Néhány ponton megerősítették a kocsitestet, ezt ellensúlyozandó pedig alumínium és magnézium használatával könnyebbé tették azt, így a saját tömeg 2255 kilogrammban alakul. A hátsó ülések mögötti rész különösen merev és tartalmazza a felborulás esetén automatikusan kicsapodó bukórudakat is.
Az S 65 Cabriolet különösen stílusos karaktere az utastérben is érvényesül. Az utasok egyedülálló, gyémántmintás varrású, kontúrozott nappabőr ülésekben foglalhatnak helyet, amelyek elektromosan állíthatók, memóriásak és klimatizáltak. Nappabőr borítja a szélvédőkeretet és a nappellenzőket is. A kabinban a hőmérséklet mindig ideális, ami az automatikus szélvédelemnek, az Aircap és Airscarf nyakfűtő rendszernek, az intelligens klímaberendezésnek, továbbá a fűthető könyöklőknek és hátsó üléseknek köszönhető. A klímaberendezés a hagyományos rendszerektől eltérően az S 65 Cabrioletben teljesen automatikus, tehát a sofőrnek szükségtelen külön szabályoznia a hőmérsékletet, ha lenyitja a tetőt.
Az Airmatic légrugózáson alapuló sport felfüggesztés AMG-specifikus hangolású, direktebb kezelhetőséget és pontosabb irányíthatóságot szavatolva, de a „repülő szőnyeg” érzést még megtartva. Jól kiegészíti a sebességfüggő elektromechanikus szervokormány, amely direktebb áttételezést kapott. A nagyteljesítményű fékrendszer opcionálisan 42 centiméteres első és 36 centiméteres hátsó kompozit anyagú tárcsákból is állhat, amely 40 százalékkal könnyebb, mint a sztenderd rendszer.
A Mercedes-AMG S 65 Cabriolet jövő év április 4-től rendelhető, a piaci bevezetés pedig májusban indul. Az autó ára egyelőre nem ismert.