2005. szeptember 27. 01:29   |   Autoblog
címkék:  

Abt Passat Variant VS4

Az Abt Passat Variant nemcsak ránézésre lett sportosabb, hanem vezethetőségében és menetteljesítményében is, noha ez kevésbé sokkolja a közönséget.


Akárcsak az elődmodell, az új Passat is nagy reményekkel pályázhat a legsikeresebb cégautó címre, és bizonyára családi autónak is sokan választják majd a Volkswagen középkategóriás modelljét. Különösen a racionálisabb kombit, azaz – a márka nyelvén – Variantot, amely most az Abt-nak is jobban piszkálta a fantáziáját, mint a négyajtós kivitel. A vezető Volkswagen tuningcég össze is hozott hamar egy mutatós átiratot a puttonyos Passatból, és más Audi és VW modellek társaságában az idei Frankfurti Autószalonon standjára gurította VS4 nevezetű alkotását.


Ez az optikai átalakítás egyike azon ritka eseteknek, amikor a spoilerek, az ültetés és a többi látványelem pontosan abba az irányba tereli a Passat karakterét, amelybe a legtöbb ember szeme kívánná. Az új középkategóriás VW ugyanis igen pofás lett ugyan, de sajnos az átlagos méretű felnik, a kerekek körül tátongó kerékjáratok, a túlzottan felfelé mutató övvonal és az üresen hagyott karosszériafelületek miatt oldalról olyan érzése van az embernek, hogy ez a forma nagyon szép, de valamit bizony elrontottak a dizájnerek. Nem is kell sok a Passatnak, hogy igazán dögösen pózoljon az aszfalton, és azt pontosan eltalálták az Abt mesterei.

Diszkrét légterelőkkel és némi ültetéssel elérték a megfelelő hatást. Természetesen mindez nemcsak a vizuális élmény fokozása érdekében történt, hanem elsősorban az alacsonyabb tömegközéppont, a nagyobb leszorítóerő volt a cél, hogy az eredetinél sportosabban lehessen szelni a kanyarokat. A karosszéria 40 mm-rel került közelebb az aszfalthoz, a tengelyekre pedig 19 colos felniket szereltek 235/35-ös gumikkal. A hátsó lökhárítóból két 76 mm átmérőjű kipufogó kandikál ki, melyeken át öblösebben szólhat a 2.0 TDI.


A motorvezérlés átprogramozásával némi izmosítást is végrehajtottak az Abt mérnökei. Megváltoztatták például a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, a gyújtási pontot és még sok minden mást. Ennek köszönhetően 30 lóerővel lett nagyobb a teljesítmény, így összesen 170 ló rugdalózik az Abt Passat Variant VS4 motorterében. A szintén felduzzasztott nyomaték végösszege még impozánsabb, összesen 365 Nm-es dózis szakad a főtengelyre. Az ehhez kapcsolódó fordulatszám-adatokról nincs adat, de bizonyára még 2000 alatt előáll a nyomaték nagy része, ha nem a teljes egésze. A csábító adatok ellenére a menetteljesítmény nem olyan lenyűgöző, mint ahogy várnánk: az álló helyzetből 100 km/h-ra való gyorsulás 9,1 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség pedig 214 km/h. Az Abt 100 ezer km erejéig garanciát is vállal átalakításaira.

B.G.