címkék: amg, e 43, e 43 4matic, e-osztály, mercedes, mercedes-amg
Itt az első AMG Mercedes E-osztály
A Mercedes bemutatta a friss E-osztály AMG kiadását, de még nem a csúcsot jelentő 63 verziót, hanem a szerényebb E 43-at. A szokatlan típusnév hathengeres motort rejt, nem pedig az AMG modellekkel rendszerint társított V8-as hajtóművet, ám így sincs oka szégyenkezni. A kocsi mindenekelőtt gyönyörű, összkerékhajtása révén pedig 4,6 másodperc alatt sprintel százra.
Az E 43 4MATIC a legerősebb felső-középkategóriás Mercedes lesz, amikor a modellt szeptemberben bevezetik a piacra. Háromliteres biturbó V6-os motorja 401 lóerőt ad le, 34 lóerővel többet, mint például a vadonatúj C 43 4MATIC Coupé modellben. A teljesítmény-növekedést nagyobb turbófeltöltők alkalmazásával és az elektronika átprogramozásával érték el. A maximális nyomaték 520 Nm, amely már 2500-as fordulatszámon megjelenik. Az 1765 kilogrammos E 43 4MATIC mindössze 4,6 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet, csúcssebessége pedig 250 km/óra elektronikusan limitálva. Nincs az a körülmény, amikor mindez ne lenne bőven elegendő.
Az E 43 4MATIC kifejezetten gyönyörű autó lett. Tekintélyt, magabiztosságot áraszt magából, a tipikus AMG-s stílusjegyektől pedig a sportosság is süt belőle. A három nagyméretű légnyílással kirakott első lökhárító, a “krómgombokkal” tűzdelt gyémánt hűtőrács, a 19 colos ötküllős magasfényű fekete AMG felnik, továbbá a diffúzorelem alól kikandikáló fekete króm dupla kipufogóvégződések az AMG család tagjaként azonosítják az autót.
Az S-osztályt idéző beltér is kellőképpen individuális. Előre sportüléseket építettek be, a kárpitozás pedig exkluzív Artico bőr/Dinamica mikroszál kombináció, körös-körül vörös díszvarrással. Nemcsak az ülések, az ajtópanelek és a műszerfal is bőrborítású, ugyancsak vörös varrással. A pedálok is különlegesek, akárcsak a fekete mennyezet és a piros biztonsági övek. A nappabőr multifunkciós kormány alul lapított, a főműszer AMG-kivitelű, a sebességmérő 280 km/óráig skálázott.
A motorhoz 9-fokozatú 9G-TRONIC automataváltót kapcsoltak, amely az E 43-ban gyorsabban kapcsol, és egyszerre több fokozatot is képes visszaváltani. Manuális üzemmódja is van, amelyet külön gombbal, a középkonzolról lehet aktiválni. Az E-osztály sportváltozatában Airmatic légrugózás dolgozik, amely sportos alaphangolást kapott. A lengéscsillapítók alkalmazkodnak a menetkörülményekhez, de előre beállított paraméterek szerint is működhetnek (“Comfort”, “Sport”, “Sport Plus”). A sztenderd AMG Performance 4MATIC négykerék-hajtás hangolása is egyedi, a nyomatékelosztás ugyanis alaphelyzetben 31:69 százalékos a tengelyek között. Az E 43 tehát alapvetően hátsókerék-hajtásosnak érződik.
A sofőr öt különböző menetmód közül válogathat a Dynamic Select menüben, az “Eco” mellett rendelkezésére áll a “Comfort”, a “Sport”, a “Sport Plus” és az “Individual” mód, ahol az egyéni beállításait tárolhatja. Sport és Sport Plus programban az E-Merci különösen dinamikusan viselkedik, azonnal reagál a gázpedál parancsára, a váltó pedig villámgyorsan hívja be a fokozatokat. Ilyenkor az alapjárat is magasabb valamelyest, ami a fürgébb elrugaszkodást és gyorsítást szolgálja álló helyzetből. A lassításról 36 centiméteres perforált tárcsákkal és 4-, illetve 1-dugattyús nyergekkel szerelt fékrendszer gondoskodik.
A Mercedes-AMG E 43 4MATIC a márciusi New York-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli a világpremierjét. Június 20-tól rendelhető és a forgalmazása szeptemberben indul.