2016. május 22. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Szörnyeteg SUV a G-Powertől

A BMW X6 M egy nem éppen visszafogottságáról híres szabadidő-kupé. Nyugodtan nevezhető feleslegesen hatalmasnak és erősnek. Persze a G-Powernek ez csak a kiindulási alapot jelentette, a szó egyenes és átvitt értelmében is más dimenzióba helyezte a járművet.

Ami a BMW M5/M6 számára a Hurricane, az a BMW X5/X6 M számára a Typhoon: brutális adrenalin löket. A G-Power Typhoon nem a báránybőrbe bújt farkas kategória, hanem épp az ellenkezője: egy feltűnő, erőfitogtató, nagydarab izomkolosszus. A G-Power widebody karosszériakittjével ellátott gép lenyűgözően fest és 750 lóerőt mozgósít.

A Typhoon legszembetűnőbb jellemvonása természetesen a kiszélesített karosszériája. Új sárvédői jó néhány centiméterrel toldják meg a szélességét. De nemcsak ezek, hanem egyedi kialakítású lökhárítói és küszöbjei is határozott fellépést kölcsönöznek neki. A karbonban gazdag első szoknya öblösebb légnyílásokat tartalmaz, mint a gyári elem, amire egyébként a nagyobb méretű hűtők miatt szükség is van. Alsó pereme az első tengelyre ható felhajtóerőt is mérsékli.

A Typhoon jellegzetessége emellett a szellőzős karbon motorháztető, amely az első lökhárítóval együttműködésben dinamikus légcserét biztosít. A sárvédőket elegáns küszöbök kötik össze, hátul pedig hatalmas diffúzor pöffeszkedik. A titánium sportkipufogó-rendszer oldalanként dupla 102 mm-es végződést kapott. A kerékjáratokban óriási, 23 colos Hurricane RR kovácsolt felnik forognak, amelyekre 315/25 méretű abroncsokat húztak.

Az igazi varázslatot azonban a motorban hajtották végre. Elsődlegesen a 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás turbófeltöltőit vették kezelésbe nagyobb hatékonyság érdekében. A sztenderd kompresszorkerekeket nagyobb, saját fejlesztésű, CNC géppel kimart darabokra cserélték, amelyek könnyebbek is a széria elemeknél, így élénkebb gázreakciót biztosítanak. A másik oldalon pedig a kipufogóturbinákat is kicserélték; az új alkatrészek hajlított, vágott végű turbinalapátokat tartalmaznak, ami alacsonyabb kipufogógáz hőmérsékletet eredményezett. Kockázatok nélkül feljebb lehetett tekerni a turbónyomást. A gázok egy megfelelő ellenállású, könnyű súlyú titánium kipufogórendszeren keresztül távoznak a szabadba.

A kirakós játék utolsó eleme pedig a Bi-Tronik 2 V3 ECU vezérlőmodul, amely a megváltozott erőviszonyokhoz igazítja az üzemanyag és levegőmennyiséget, valamint a turbónyomást. A széria 575-ből 750 lóerő lett, míg a nyomaték elképesztő 980 Nm-re emelkedett. 300 km/órás végsebességével és 11,5 másodperces negyed mérföldes idejével a G-Power X6 M Typhoon sok sportautó sofőrt fog meglepni az autópályán.