2016. július 10. 18:25   |   Autoblog
címkék:  

G-Power BMW M4 GTS

A G-Power elsőként nyúlt az M4-es BMW-k királyához, a limitált kiadású, 500 lóerős GTS modellhez. Pontosan úgy, ahogy hat évvel ezelőtt az elődmodellel tette. Saját fejlesztésű elektronikájával további 115 lóerőt hozott ki a 3 literes biturbó aggregátból.

Mindössze néhány héttel a bemutatása után elkelt mind a 700 darab M4 GTS. A vevőket az sem hátráltatta, hogy a csodagép 142 600 eurós árcédulájával csaknem kétszer annyiba kerül, mint a sztenderd M4 Coupe. És akadtak olyanok is, első körben négyen, akik tüstént begurultak a G-Powerhez némi izmosító kúrára.

A G-Power ismét a bevált formulához nyúlt, amikor további 115 lóerőt kipréselt az egyébként is felhúzott, 3 literes biturbó soros hathengeres erőforrásból. Ekkora teljesítmény már meghaladta volna a gyári turbófeltöltők képességeit, ezért átépítette azokat. Kicserélte a turbina- és kompresszorkerekeket és módosította a turbinaházat, majd egyedi rozsdamentes acél leömlőket szerkesztett rájuk és kidobta a katalizátorokat. Ezek után új vezérlőszoftver segítségével módosította a befecskendezés, a gyújtás és a turbónyomás jellegmezőit.

Az eredmény 615 lóerő és 760 Nm nyomaték lett (+160 Nm). Rajtprogrammal az M4 GTS immár 3,6 másodperc (-0,2 mp) alatt sprintel százra, az elektronikus sebességkorlát eltörlésével pedig a végsebessége 320 km/órára nőtt (+15 km/h). Azok akik beérik a szoftver átírásával is, 575 lóerővel és 740 Nm nyomatékkal hagyhatják el a műhelyt.

A G-Power a felfüggesztéshez nem nyúlt, hiszen az autó szériában minden paraméterében állítható profi sportfutóművel érkezik, ám a felniket eggyel nagyobb, de könnyebb, kovácsolt szettre cserélte. A 21 colos Hurricane RR görgők csökkentik a rugózatlan tömeget, s ezzel fokozzák a vezetési élményt.