2016. szeptember 23. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A Porsche első szedánja

Mindenki legnagyobb meglepetésére, nemrégiben kiderült, hogy a Panamera előtt már készített négyajtós sportkocsit a stuttgarti cég. A ’80-as évek végén a 928-as modellből fejlesztett 989 végül csak egy prototípus maradt.

Ha Ön sem tudta, hogy létezett a Panamera előtt a Porschének sportlimuzinja, ne aggódjon. Csak nem régiben derült ki, hogy a stuttgartiak 28 éve próbálkoztak először egy ilyen megoldással. Végül halva született ötletnek bizonyult az 1988-ban fejlesztésnek indított 989 szedán projektje, bár a Porsche már akkor komoly potenciált látott a négyajtós sportautók piacára lépésében.

A 928-as modell praktikus négyajtós, ám hasonlóan sportos és gyors megvalósulása lett a 989 egy 300 lóerő körüli V8-as benzinmotorral az orrában, ám végül a projektért felelős Dr. Ulrich Bez ’91-es kilépésével és a 928-asok értékesítési darabszámának esésével nem maradt más az egészből, mint egyetlen elkészített prototípus.

Ezt az egyetlen élő példát évekre elrejtették a külvilág elől egy raktárban és nem vitték el egyetlen autószalonra sem, egészen mostanáig, amikor a Goodwoodi Revival (Újjáéledés) rendezvényen bemutatták a nagyérdemű előtt teljes pompájában. A szemből egyértelműen stuttgarti jegyeket viselő négyajtós hátulja kissé elnagyolt érzést kelt az emberben, míg egy kis érdekesség, hogy visszapillantóból csupán a vezető oldalára jutott. A modellt nem készül elárverezni a cég, valószínűleg egy múzeumban kerül majd végső nyughelyére.