A legjobb analóg sportkocsi
A puritán sportkocsik mezőnyében a legintenzívebb vezetési élményt mindig is egy Lotus kormánya mögött lehetett átélni. Az utolsó rendes, analóg sportkocsinak pedig most elkészült a legextrémebb verziója, amely a hatszámjegyű összegért megvásárolható szupersportgépeket is megizzasztja.
A Lotus Exige Sport 380 nem ijedősöknek való, egy igazi közúti versenyautó, amelyet a szó legnemesebb értelmében vezetni kell. Mindenekelőtt egy adat: száraz tömege akár 1066 kilogrammra is leszorítható, amely esetben a teljesítmény/tömeg aránya eléri a 352 LE/tonnát.
A Lotus mérnökei a Sport 380 modellt az alumínium karosszériás 350-esből fejlesztették ki. További kilókat faragtak a tömegéből. Karbon az első szoknya, a hátsó szárny és a diffúzor (-2,7 kg), polikarbonátból készült a hátsó ablak (0,9 kg), a kabinba karbon versenyüléseket csavaroztak (-6 kg), lítium-ion akkumulátort szereltek be (-10,3 kg) és ultrakönnyű kovácsolt felnikkel illetve kétrészes féktárcsákkal látták el az autót (-26,3 kg). Az extra aerodinamikai elemek jóvoltából az Exige Sport 380 140 kilogramm leszorítóerőt termel csúcssebességnél, 60 százalékkal többet, mint az Exige Sport 350.
A második körben a kompresszor feljavításával, egy új üzemanyagpumpával, valamint az elektronika és a kipufogórendszer módosításával kicsiholtak még egy kis teljesítményt a hátulra beépített 3,5 literes V6-os aggregátból. Az immár 380 LE-t ad le 6700-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 410 Nm-re nőtt 5000-es fordulatszámon. Az aggregáthoz nyitott kulisszájú, önmagában élményszámba menő hatgangos kézi váltó csatlakozik, de hatfokozatú automata is rendelhető kormányra erősített váltófülekkel. Mindkét szerkezettel 3,7 másodperc alatt letudható a százas sprint, a végsebességben azonban már mutatkozik eltérés. Míg kézi váltóval 286 km/óra a Lotus vége, addig az automatával csak 274 km/óra.
Az Exige Sport 380-ban nincsen szervorásegítés, van benne viszont hangolható hajtáslánc, amivel még élesebbé tehető. A normál mellett a pilóta választhatja a Sport és Race beállításokat, ahol javul a gázreakció, a kipörgésgátló később avatkozik be, a kipufogó pedig huzatosabbra vált. Az Exige Sport 380 amúgy rendkívül jól tapad, ugyanis Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat visel, elöl 215/45 R 17, hátul 265/35 R 18 méretben. Opcióként AP Racing fékrendszerrel, titánium kipufogórendszerrel (-10 kg), valamint pályacsomaggal is felszerelhető. Ez utóbbi Nitron állítható lengéscsillapítókat és szintén állítható Eibach stabilizátorokat tartalmaz. Aki szeretné, a tetőt és a motorháztetőt is kérheti karbonból.
Az új Lotus Exige Sport 380 roadster és felárért kupé kivitelben is megvásárolható. Alapára 67 900 font, vagy 89 900 euró.