2017. február 18. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett az új Kia Rio

Immár Magyarországon is megvásárolható az új, negyedik generációs Kia Rio, amely új, progresszív formatervvel, tágasabb belsővel és kényelmesebb rugózással büszkélkedhet. A kisautó benzines és dízelmotorok egész seregével választható, kedvezményes indulóára 3 199 000 forint.

Az ügyfelek eddiginél szélesebb körének szükségleteit és kívánságait szem előtt tartva megtervezett új Rio az eddiginél is fontosabb szerepet játszik a Kia modellkínálatában. A B-szegmens az európai újautó-piac legnagyobb kategóriája; a Kia várakozásai szerint az új Rio felzárkózik majd a Kia legnépszerűbb európai modelljei, a Sportage és a cee’d mellé.

Az új Rio megjelenését egyenes vonalak és sima felületek határozzák meg, és ez karakteres, újszerű, elődjénél érettebb megjelenéssel ruházza fel. Az autó elején a Kia tigrisorr hűtőmaszkjának legfrissebb adaptációjával találkozhatunk. Ez szélesebb és laposabb is a korábbinál, a hűtőmaszk burkolata fényes fekete. A maszk egységet alkot a szintén frissen tervezett fényszórókkal, amelyek modern hatását új, U alakú LED-es nappali menetfény fokozza. A Rio ködfényszóró-keretei a lökhárítóban kijjebb és feljebb költöztek, ami optikailag szélesebbé teszi az autó orrát. A megnyújtott motorháztetőn törésvonalak futnak végig az A-oszlopok tövétől a hűtőrácsig, illetve a fényszórókig.

Oldalnézetből megnyújtott, kiegyensúlyozottabb kiállást mutat a negyedik generációs Rio, ami a hosszabb motorházfedélnek, a nagyobb első túlnyúlásnak, a 10 mm-rel megnyújtott (2580 mm) tengelytávnak, és a keskenyebb, meredekebben álló C-oszlopoknak köszönhető. Az új autó összességében 15 mm-rel hosszabb (4065 mm), és 5 mm-rel alacsonyabb (1450 mm) elődjénél. A hátsó része meredekebben áll, a hátsó szélvédő csaknem teljesen függőleges. A hátsó lámpákat új, nyíl alakú LED-es betétek teszi karakteresebbé.

Az új Kia Rio modern beltere a korábbinál merészebb térbeli formákkal és ergonomikusabb kialakítással operál. Akárcsak a karosszéria külső felületén, a műszerfal széltében végigfutó, egyenes vonalak határozzák meg a belső tér formáját: optikailag kiszélesítik, és hatásosabb térérzetet teremtenek. A vízszintes rostélyok is szélesítik a teret, a műszerfal középső részét fényes fekete dekorbetét foglalja el.

Maga a műszerfal a vezető felé fordul. A műszerfal közepét az infotainment rendszer uralja, „lebegő” nagyfelbontású érintőképernyős kezelőfelülettel. Ez alatt, a középkonzolon a korábbinál kevesebb a gomb. Az új Rio fekete vagy szürke szövet üléskárpittal, illetve fekete vagy szürke műbőrkárpitozással rendelhető meg. A „piros csomag” fekete/piros műbőrbe burkolt üléseket kínál mindkét üléssorban.

A Rióhoz elérhető 5 colos érintképernyővel felszerelt infotainment rendszer, amelyhez hathangszórós audio társul, de rendelhető 7 colos változat Android Auto vagy Apple CarPlay funkciókkal és navigációs rendszerrel. A Rio a B-szegmensben elsőként kínál USB csatlakozást az utastér első és hátsó felében is. Emellett a Rio olyan funkciókkal is megrendelhető, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás, a fűthető ülések és -kormánykerék, az esőérzékelős ablaktörlő, a sebességtartó automata sebességhatároló funkcióval, valamint a tolatókamerás parkolássegítő.

A Rio 10 mm-rel megnövelt tengelytávja és 15 mm-rel nagyobb hossza tágasabb utasteret és nagyobb csomagtartót eredményez. Noha az autó 5 mm-rel alacsonyabb lett, az első és a hátsó fejtér a B-szegmens legjobb értékei közé tartozik. A keskenyebb (87 mm-rel) C-oszlopok és az A-oszlopok tövére átköltöztetett külső visszapillantók csökkentik a holtteret és javítják a körkörös kilátást.

A Rio utasterében még több a tárolóhely, a csomagtartó pedig 37 literrel nőtt, most 325 literes (bővítve 980 liter). A csomagtérpadló két szinten tehető be, így a felhasználók változatos méretű tárgyakat helyezhetnek el a padló alatt. A Rio alapfelszerelésként kínálja az osztottan dönthető hátsó üléssort, valamint a csomagtérpadló alatt elhelyezett defektjavító készletet. A vásárlók opcióként pótkereket is rendelhetnek.

Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- illetve dízelmotorokkal lép színre. Valamennyi kézi váltós kivitelhez alapáron jár a Kia start/stop rendszere, a 100 LE-s T-GDI benzinmotorhoz és a 77 LE-s 1,4-es dízelhez pedig Eco és LFC (Alacsony fogyasztás) csomag is rendelhető. Az Eco csomagba 15 colos keréktárcsák, LED-es nappali menetfények, alacsony gördülési ellenállású Michelin gumiabroncsok és az alapmodellekénél kicsivel hosszabbra áttételezett sebességváltó tartozik. Az LFC csomag mindezeket 5 mm-rel alacsonyabb hasmagassággal egészíti ki.

A könnyű, kompakt 1.0 T-GDI benzines először a Kia cee’d-ben jelent meg 2015-ben; az új Rio eladásaiban a várakozások szerint főszerephez jut majd. A Rióhoz az 1.0 T-GDI motor 100 vagy 120 lóerős kivitelben választható. A 100 lóerős erőforrás 4500/perc fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka (172 Nm) 1500-4000/perc között jelentkezik. A nagyobb teljesítményű, 120 lóerős változat nyomatékcsúcsa megegyezik a 100 LE-sével, maximális teljesítményét azonban magasabban, 6000/percnél adja le.

Az 1,0 literes T-GDI motor mellett a Kia Rio két hengerenkénti szívócső befecskendezéses (MPI) szívó benzinmotorral is megrendelhető. A 84 lóerős, 1,25 literes erőforrás 6000-es fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 122 Nm (4000/perc). Az 1,4 literes benzines 100 lóerős, maximális nyomatéka pedig 133 Nm. Gázolajosból kétfajta 1,4 literes egység van, 77 vagy 90 lóerővel. Az összes motor az első kerekeket hajtja, ötfokozatú (az 1,25 literes, illetve a 100 lóerős 1,0 literes T-GDI benzinmotorok esetén) vagy hatfokozatú (1,4 literes benzinmotor, 120 lóerős 1.0 T-GDI, valamint mindkét 1,4 literes dízel) kézi sebességváltón keresztül.

Az új Rio kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselőjeként lép piacra. A Rio a kategóriában elsőként kínál gyalogosfelismeréssel kiegészített önműködő vészfékrendszert. Az AEB-hez sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is társul, amely figyelmezteti a vezetőt, ha az autó, indexelés nélkül készül elhagyni a forgalmi sávot. A Kia tervei szerint újabb vezetői asszisztens rendszerek is megjelennek az új Rióban még idén, ilyen a holttérfigyelő, az automatikus távfény kapcsolás és a fáradtságérzékelő is.

 Az új Rio nem csupán rendkívül biztonságos, de a vezetési élmény terén is felülmúlja elődjét. Az első futómű vadonatúj, merevebb rugóstagokkal és erősebb kereszttartóval készül, így az új Rio elődjénél pontosabban irányítható. A hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztésben újak és a korábbiaknál függőlegesebb helyzetűek a lengéscsillapítók, ez a stabilitásra és a kanyarjellemzőkre is jótékonyan hat. Az áthelyezett kormánymű ellenállása kisebb a korábbinál, így a kormányáttételt 5 százalékkal közvetlenebbre vehették a fejlesztők.

A vadonatúj Kia Rio koreai gyártásból érkezik Európába a vállalat egyedülálló hétéves, 150 000 kilométeres garanciájával.

Árlista:

Árlista