2017. május 24. 12:15   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: az évtized Golf GTI-je

Megnyitotta a kapuit a GTI-Találkozó az ausztriai Wörthi-tónál. Az eseményre készült gyári Volkswagen tuningautók legizgalmasabbja pedig ez a Golf GTI First Decade modell, ami a tizedik a Volkswagen gyakornokok által épített járművek sorában. A különleges GTI-be 420 lóerős turbómotort, s most első ízben villanymotort is építettek.

A Golf GTI First Decade-et kevesebb, mint 9 hónap alatt építette 13 ipari tanuló. A kocsi orrában a 2 literes TSI turbómotor 420 lóerőre felhúzott változata lapul, míg a hátsó tengelyen egy 48-voltos, 12 kW kapacitású villanymotor kapott helyet, amely a hátsó kerekeket hajtja. A két erőforrás együtt vagy külön-külön is képes mozgatni az autót, előbbi esetben a kocsi összkerékhajtású lesz. A hátul elhelyezett két akkumulátort fékezéskor és lassításkor is tölti a rendszer.

A Golf GTI First Decade Atlantic kék metál színben pompázik, az ajtókra és az oldallemezekre azonban selyemfényű óceánkék fóliát vittek fel. Ezen kívül a karosszérián hosszában kék krómfólia is húzódik. A GTI emellett extra 20 colos kerekekkel és Clubsport hátsó légterelővel gazdagodott. A fekete mb-Design görgők középső részét óceánkékre festették.

Az utastérbe elektromosan állítható, masszázsfunkciós sportüléseket szereltek. A nappabőr/Alcantara kárpitozású székeken kék kontrasztvarrást alkalmaztak, emellett az utastér számos pontján kék díszítésekkel találkozunk. A hátsó üléseket kivették, helyüket és a csomagtartót is nagyteljesítményű audiorendszer foglalja el. A 11 hangszóróból és egy mélynyomóból álló rendszer teljesítménye 1690 watt. Az elektromos hajtás részegységeit és az akkumulátorokat egy karbon padlólap alá költöztették.

A First Decade építésénél a 18-23 éves diákok digitális technológiákat használtak; tableten rajzoltak, egyes komponenseket pedig CAD szoftverrel terveztek és 3D nyomtatással hoztak létre.