2017. május 30. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Novitec Ferrari 488 GTB

Az olasz szupersportautók legprofibb szabásza, a Novitec ismét egy elképesztő kreációval jelentkezett. Az N-Largo-ra keresztelt Ferrari 488 GTB láttán megremeg az ember lába. A gépszörny 209 centiméter széles, 772 lóerős és 342 km/órás végsebességre képes. A kupéból és a nyitható tetejű modellből is 11 darab készül.

A Novitec az elmúlt években már számos egyedi, N-Largo jelölésű Ferrarit épített, amelyek jellegzetessége a drámai hatású, kiszélesített karosszéria, a többrészes, kovácsolt kerékszett, valamint a rendszerint több száz lóerővel megemelt teljesítményű motor. Ezek az autók egytől-egyig a műfaj legjobbjai, s nemzetközi csodálatnak örvendenek. A Novitec most a 448 GTB és 488 Spider modellpároson végezte el a híres átalakítást, az eredmény pedig ezúttal is lenyűgöző.

A Novitec N-Largo tulajdonképpen a Ferrari 488 kiszélesített verziója, s olyan profi kivitelezésű, hogy akár szériamodell is lehetne. Pedig az első és a hátsó tengelyen is 14 centiméterrel szélesebb az egyedi sárvédőknek köszönhetően – hátul 209 centis. A felhizlalt kerékjáratokat gyönyörű, az ék alak hangsúlyozása érdekében elöl 9 x 21, hátul 12 x 22 hüvelykes, ehhez a típushoz gyártott könnyűfém kerekekkel töltötték ki. A kovácsolt, háromrészes, konkáv közepű NF6 NL görgőkre elöl 255/30, hátul 335/25 méretű abroncsokat feszítettek.

A widebody készlet minden eleme szénszál erősítésű műanyag, az első és a hátsó, diffúzoros lökhárító, a sárvédők, a küszöbidomok, valamint a hátsó légterelő szárny. Az első sárvédőkbe a hatékonyabb szellőzés érdekében kopoltyúkat vágtak, a hátsó oldalelemekben nagyobb nyílásokat alakítottak ki, s a küszöbök irányából is több friss levegő jut a fékekre. Természetesen a lökhárítók formája sem véletlenségből lett ilyen, szélcsatornában vizsgáztak. Az első toldat, ahogy a hátsó diffúzor és szárny kettőse, csökkentik a tengelyekre ható felhajtóerőt.

A Novitec N-Largo szívdöglesztően néz ki, ami az imént felsorolt módosítások mellett a tökéletes ültetésnek is köszönhető. A Novitec speciális sportrugókkal 35 mm-rel engedte közelebb a Ferrarit az aszfalthoz. A mindennapi közlekedést emelőrendszer könnyíti az első tengelyen; gombnyomásra a kocsi eleje 4 centiméterrel megemelkedik.

A Novitec a motortuningnak is megadta a módját. A kocsi teljesítménye több lépcsőben tornászható fel, az egyes beállítások ráadásul a kormány Manettino kapcsolójával hívhatók elő. A 3,9 literes biturbó V8-as erőművet könnyen installálható vezérlőegységgel látják el, amely átrajzolja a gyújtás és befecskendezés térképet, valamint megemeli a töltőnyomást. A módosított elektronika mellé javallott sport kipufogórendszer beszerelése is; a legdrágább verzió Inconelből, egy Formula 1-ben is használatos anyagból készül. Opcióként hangolást lehetővé tevő pillangószeleppel és 100-cellás sportkatalizátorral is kiegészíthető a rendszer.

A motortuning legvégső fázisában a duplaturbós V8-as 102 lóerővel és 132 Nm nyomatékkal gazdagodik. A blokk 772 lóerőt ad le 7950-es fordulatszámon, s 892 Nm nyomatékot mozgósít 3250-es fordulaton. A Novitec N-Largo álló helyzetből 2,8 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, a vége pedig 342 km/óránál van.

A Novitec N-Largo limitált kiadású, a kupé és a nyitható tetős modellből is csak 11 darabot szándékoznak összeszerelni.