2017. június 21. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Ferrari biturbó V8-asa lett az Év Motorja

Ismét megválasztották az idei év legjobb erőforrásait, s a Nemzetközi Év Motorja díjat zsinórban másodszor a Ferrari zsebelte be. Az Audi öthengeres turbómotorja most sem akadt legyőzőre, a Ford 1 literes Ecoboost blokkjának pedig hatodik alkalommal ítélték oda az első helyet. Az új, elektromos hajtáslánc kategóriájában a Tesla győzött.

A Nemzetközi Év Motorja díj 19 éves történetében eddig csak három gyártó négy erőforrásának sikerült a duplázás, most azonban a Ferrari is csatlakozott az elitklubhoz. Megvédte tavalyi címét, új fejlesztésű, 3,9 literes biturbó V8-as erőforrását idén ismét a Nemzetközi Év Motorjának választották meg. A 488 GTB és 488 Spider modelleket mozgató 670 lovas motor a 3-4 literes kategóriában is nyert, emellett az Év Sportmotorja címet is megkapta. A Ferrari a 4 liter feletti lökettérfogatú motorok kategóriájában is győzött, a zsűri az F12berlinetta és F12tdf modellekben dohogó 6,3 literes V12-est találta a legmeggyőzőbbnek.

A díj történetében először, idén elektromos hajtáslánc kategóriát is bevezettek, ahová kizárólag 100-ban elektromos hajtású járművek kerülhettek be. A Tesla hajtáslánca verte a mezőnyt, s az Év Zöld motorja címet is megszerezte. Az Év Új Motorja díj ugyanakkor a Hondához vándorolt, amely 11 év után nagy durranással tért vissza. Az új NSX szupersportkocsi csodálatos 3,5 literes V6-os hibrid hajtáslánca érdemelte ki a legmagasabb elismerést.

A 31 ország 58 autós szakírójából összeállított zsűri immár hatodik alkalommal választotta a Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrását az 1,0 liternél kisebb lökettérfogatú motorok legjobbjának, ami azt jelenti, hogy a háromhengeres benzinmotor 2012 óta verhetetlennek számít saját kategóriájában. Az 1,0 literes EcoBoost már 10 érmet gyűjtött az Év Motorja versenyen; eddig példátlan módon háromszor is nyert az összesítettben.

Egy másik „veterán”, az Audi 2,5 literes TFSI motorja idén ismét behúzta a győzelmet a 2-2,5 literes kategóriában. Az erőforrás 2008 óta készül az Audi Hungariánál és immár sorozatban nyolcadik alkalommal nyerte el a rangos díjat. A 2,5-3 literes kategóriában a Porsche 911-es modelleket mozgató 3 literes turbó boxermotor lett a legjobb, de az 1,8-2 literes kategóriában is Porsche motort hoztak ki győztesnek. Az 1,4-1,8 literes kategóriában a BMW 1,5 literes, háromhengeres benzin-elektromos hibrid hajtáslánca győzött, míg az 1-1,4 liter lökettérfogatú erőforrások mezőnyében a PSA Peugeot Citroen 1,2 literes háromhengeres turbómotorját tették az első helyre.