2017. június 27. 12:30   |   DG
címkék:  

Lehullt a lepel a legkisebb SEAT SUV-ról

Egyre nagyobb a tolongás az A-SUV szegmensben is, most a SEAT leplezte le a maga 4,1 méter hosszú crossoverét. Az Arona ideális városi terepjáró, méretéhez képest tágas belsővel, magas üléspozícióval és fejlett konszern technikával. Hivatalos világpremierjére a szeptemberi Frankfurti Autószalonon kerül sor, értékesítése utána indul.

A felújított Leon és az új Ibiza után az Arona a spanyol márka harmadik újdonsága idén, amely az utóbbi két évben magára talált és folyamatosan növekvő eladásokat produkál. Termékei vonzóak és kiválóak, s a jövőben a modellpaletta további bővülésére lehet számítani. A márka SUV-kínálata például 2018-ban háromra bővül, megjelenik egy, a Skoda Kodiaq-kal megegyező méretű modell is.

Kompakt méretei, modern dizájnja és magas üléspozíciója révén az Arona ideális városi autó, ugyanakkor némi kalandtól sem retten meg. 4138 mm hosszú, tehát az új Ibizánál 79 mm-rel hosszabb, ugyanakkor 99 mm-rel magasabb nála. A sofőr és utasa 52, a hátsó utasok pedig 62 mm-rel magasabban ülnek, mint az Ibizában.Az Ibizánál 15 mm-rel nagyobb szabad magassága révén a kiépített utaktól távol is elboldogul, jelentős belső magassága miatt pedig az utasoknak nagyobb fejteret tud kínálni. Csomagtere is kifejezetten öblös, 400 literes, ami kedvezőbb, mint amit a kompakt ferdehátúak felmutatnak.

Az Arona tervezésénél a mérnökök a leendő ügyfelek személyre szabási igényeit is szem előtt tartották, így a kocsi oszlopai és teteje különböző színűek lehetnek, mint a karosszéria. Új árnyalat az Eclipse narancs. A tető választható szürkében, feketében, narancsszínben vagy a karosszériával megegyező színben. Összesen 68-féle színkombináció áll rendelkezésre. A crossover stílust a C-oszlopba gravírozott „X” betű erősíti.

Bent a letisztult stílusú műszerfal jellegzetessége a vezető felé forduló középkonzol a klímapanellel és a nagyméretű, akár 8 colos érintőképernyővel együtt. A vezetői asszisztens és infotainment rendszerek kínálata nem hagy kívánnivalót maga után, az Arona osztálya egyik legfejlettebb autója lesz. Az ütközésre figyelmeztető és elkerülő rendszer, a Stop&Go funkciós adaptív tempomat, az emelkedőn való elindulást segítő rendszer, a fáradságfigyelő, a tolatókamera és vezeték nélküli töltő csak néhány az elérhető berendezések közül. kapható lesz mögöttes forgalomra figyelmeztetés, holttér-figyelő és parkoló asszisztens is.

Az Arona korszerű, közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltéses motorokkal kerül piacra. A forgalmazás kezdetekor három benzin és két dízelmotor közül lehet választani. A bázis erőforrás az új, 1 literes háromhengeres, 95 lovas TSI, amihez ötgangos kézi váltót kapcsolnak. Majd következik a 115 lovas kivitel, hatgangos kézi vagy hétfokozatú DSG váltóművel. Az FR modellt pedig az új, négyhengeres, 150 lóerős TSI aggregát hajtja, hatos kézi váltóval. A gázolajos palettát a 95 és 115 lovas 1,6 literes TDI alkotja; előbbihez ötsebességes kézi váltó jár, de választható hétfokozatú DSG-vel is, míg utóbbi hatfokozatú manuális váltóval érkezik. 2018 közepétől az Arona megvásárolható lesz sűrített földgázzal üzemelő, 90 lóerős 1 literes TSI motorral is.