2017. szeptember 27. 16:20   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett hozzánk a Jeep Compass

A Jeep is előrukkolt a maga kompakt méretű szabadidőautójával, a Compasszal. A modell pedig immár Magyarországon is bemutatkozott. A Compass egy kifejezetten vonzó külsejű, remekül összerakott autó, gazdag felszereltséggel, erőteljes motorokkal és kategóriaelső terepképességekkel. Ára hétmillió forintról indul.

Az új Compass a kompakt szabadidőjármű szegmens, azaz a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriájának kínálatát gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékos növekedéssel elérhetik a 7,5 milliós darabszámot. A Renegade-nél 20 centiméterrel hosszabb és a Grand Cherokee-nál 20 centiméterrel rövidebb Compass a Jeep modellkínálat meghatározó tagjaként jelenik meg az európai piacokon.

Hogy az EMEA térségben felmerülő ügyféligényeknek maradéktalanul megfeleljen, a Compass egy benzin- és két dízelmotorral, összesen öt különböző hajtáslánc-kombinációban rendelhető. A modell négyféle felszereltségben választható. A Sport, a Longitude, és a Limited változatok már megérkeztek. Utóbbi a legkifinomultabb, leggazdagabb technológiai tartalmat kínáló, legbőkezűbben felszerelt csúcsmodell. A későbbiekben pedig piacra lép a kategória legkiválóbb, Trail Rated terepalkalmasságát kínáló, maximális offroad elvárások kielégítésére alkalmas Trailhawk változat is.

A Jeep Compass formaterve igen jól sikerült, legfőképpen nagy testvérére, a vonzó Grand Cherokee-ra hasonlít, s ez jó. Azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács, vagy a trapéz alakú kerékívek. A hűtőrácsot azonban fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel, a fényszórókeretek pedig fekete körvonalat kaptak, még karakteresebbé téve az autót. A Compassnak az orra néz ki a legjobban, de oldal- és hátulnézetből is kellemes rápillantani. S amellett, hogy modern és sikkes megjelenésű, masszív alsó műanyag és ezüst védőelemeivel robusztus hatást is kelt, elhiteti magáról, hogy terepen is leküzd minden akadályt. Opcióként fekete tetővel is választható, amely esetben az A-oszlopokat is befeketítik.

A Compass utastere tágas, az ülések kényelmesek, az általános minőség pedig jó, de nem kiemelkedő. A műszerezettség egyszerű, lényegre törő, digitális műszerfalat és hasonló megoldásokat ne keressünk. A kifejezetten vastag volánon sok gombot helyeztek el, amelyek a szokásosnál nagyobb méretűek. A középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, a csúcsfelszereltségű autóban pedig 8,4 colos érintőképernyőt foglal magában. Ennek kezelése tanulást igényel, más logika szerint működik, mint a német, vagy akár a japán gyártmányú autókban, s nem is a legszebb grafikájú. Amúgy sok mindent tud, az okostelefonok az Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén tökéletes integrálhatók hozzá.

Egy Jeep modellnél a terepalkalmasság kiemelten fontos tényező. A bázis, 1,4 MutiAir 2 és 1,6 Mjet modelleket leszámítva mindegyik Compassba intelligens, állandó összkerékhajtást szerelnek (Jeep Active Drive). A később érkező Trailhawk modell 20:1 arányú kúszóáttételt is kínálni fog (Jeep Active Drive Low). A rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. Az autókba Selec-Terrain funkciót is építenek, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül tökéletes összkerékhajtásról.

A Jeep Compass nyolcféle hajtáslánc-opciót kínál, két benzinmotorral, háromféle dízelmotorral, valamint kétféle sebességváltóval – egy hatfokozatú kézi és egy kilencfokozatú automata váltóval. Az 1,4 literes MultiAir 2 benzines turbómotor 140 lóerőt ad le 5000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 230 Nm 1750/percnél. Hatfokozatú kézi váltóval és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba. Létezik egy erősebb, 170 lovas változata is, ami 250 Nm nyomatékot mozgósít és kilencfokozatú automataváltó tartozik hozzá. A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II motorral indul. Ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le, de 170 lovas verzióban is elérhető.

A Jeep Compass több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági, illetve vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető funkciót. Mindkét rendszer a szériafelszereltség részét képezi az összes modellváltozaton. Az arzenálhoz tartozik a holttér-felügyelet és a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, a tolatókamera, a teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, az adaptív tempomat, a menetstabilizáló rendszer borulásvédelemmel, valamint a hét légzsák is. A Compass meg is kapta a maximális ötcsillagos EuroNCAP minősítést.

Az új Compass 7 020 000 forinttól vásárolható meg Magyarországon, a csúcsfelszereltségű modellért 11 690 000 forintot kell fizetni.

Jeep Compass árlista