A nap képe: a dán csodaautó
A 2007-ben alapított dán Zenvo Automotive új szupersportkocsit prezentált a Genfi Autószalonon, amely néhány műszaki megoldásával új irányt mutat. A TSR-S teljesítménye menet közben állítható, akárcsak a sebességváltójának karaktere, legnagyobb dobása mégis a különleges, többtengelyes hátsó légterelő szárnya, ami páratlan kanyarstabilitást eredményez. Nem is lesz gyakori látvány az utakon, évente csupán öt darabot fognak belőle összeszerelni.
A TSR-S a Zenvo eddigi legütőképesebb közúton használható modellje, kompletten újratervezett aerodinamikával és műszaki tartalommal. A gép több mint háromszor annyi leszorítóerőt termel, mint a korábbi TS1 GT modell. Ebben pedig kulcsszerepet vállal a forradalmi, „Centripetal” hátsó légterelő szárny, amelynek két elforgatható tengelye van, így légfékként és kanyarstabilizátorként is funkcionál. Amikor az autó kanyarodik, a hátsó szárny elfordul, a leszorítóerőt úgy oszlatja el, hogy sebességtől függően mindig optimális legyen a tapadás. A szárny jelentősen csökkenti a far kitörési hajlamát is, mivel az ívbelső hátsó kerékre jobban terhel.
A szárny működését megnézhetjük shmee150 videóján (5:42-től):
A TSR-S nagyon közel áll egy pályaversenyautóhoz, azonban minden további nélkül közúton is használható; a fenomenális kezelhetőséget exkluzivitással kombinálja. Kétarcú kocsi, egyrészt könnyen vezethető szupersportautó, másrészt könyörtelen pályagép, ha a tulajdonos úgy kívánja. A motorteljesítmény tekerőgombbal állítható, a minimum 700 lóerő, a maximum pedig 1177. A köztes beállítás az IQ automatikus üzemmód, amikor is a fejlett kipörgésgátló folyamatosan figyeli a hátsó kerekek tapadását és ennek megfelelően szabályozza a lezúduló teljesítményt.
A sofőr számára a versenyautós élményt elsősorban a váltómű adja meg, amely kétféle, sztenderd utcai és brutális, mechanikus verseny konfigurációban használható. A Zenvo egyedi fejlesztéseként a 7-sebességes, csavart fogaskerekes, dog gyűrűs váltómű utcai üzemmódról közvetlenül képes versenyüzemmódba váltani. Verseny üzemmódban a váltások mechanikusan, rendkívül gyorsan mennek végbe, míg utcai beállításnál a sebességváltás elektronikusan zajlik, a dog box váltókra jellemző nyersesség nélkül.
Az utastér is tükrözi a kocsi teljesítménycentrikus beállítottságát, ugyanis minden fölösleges súlytól megszabadították és alapkiépítésben nincsen benne audiorendszer, navigáció, légkondicionáló és légzsákok sem, a szénszálas ülések pedig manuálisan állíthatók. Persze a megrendelők bármit kérhetnek az autóba, amit szeretnének.
A Zenvo TSR-S-ből évente csupán 5 darabot szándékoznak összeszerelni, a dán szuperautó tehát nem lesz gyakori látvány az utakon. Minden darabot a tulajdonosa elképzeléseinek megfelelően állítanak össze.