2009. március 18. 11:19   |   Autoblog
címkék:  

Két új Hyundai modell Magyarországon

Egy új kisautó, valamint egy nagyméretű szabadidő-autó jelent meg a Hyundai hazai kínálatában. A Hyundai i20 a Getz utóda, az ix55 pedig egy luxus SUV, a Tucson és a Santa Fe fölé pozícionálva. Az i20 gazdag felszereltséggel és motorválasztékkal érkezik meg a rendkívül éles verseny által jellemzett európai B szegmensbe. Hamarosan a kisautó sportosabb, háromajtós verziója is elérhető lesz. Az ix55 hatalmas belső térrel, luxusfelszereltséggel és háromliteres turbódízel motorral kívánja felvenni a harcot a konkurencia ellen. A modellek ár/érték aránya kedvező, az i20 alapára 2,8 millió forint, a hétüléses ix55 pedig 13 millió forinttól vásárolható meg.

Egy új kisautó, valamint egy nagyméretű szabadidő-autó jelent meg a Hyundai hazai kínálatában. A Hyundai i20 a Getz utóda, az ix55 pedig egy luxus SUV, a Tucson és a Santa Fe fölé pozícionálva. Az i20 gazdag felszereltséggel és motorválasztékkal érkezik meg a rendkívül éles verseny által jellemzett európai B szegmensbe. Hamarosan a kisautó sportosabb, háromajtós verziója is elérhető lesz. Az ix55 hatalmas belső térrel, luxusfelszereltséggel és háromliteres turbódízel motorral kívánja felvenni a harcot a konkurencia ellen. A modellek ár/érték aránya kedvező, az i20 alapára 2,8 millió forint, a hétüléses ix55 pedig 13 millió forinttól vásárolható meg.

Hyundai i20

Az Európában tervezett és fejlesztett új modell alacsonyabb, hosszabb és szélesebb elődjénél, de még így sem tartozik a legméretesebb kisautók közé. Az ötajtós 3940 mm hosszú, 1710 mm széles, 1490 mm magas, tengelytávja viszont bő, 2525 milliméteres. Az i20 teljesen új padlólemezre épül, amely elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztésre, hátul pedig torziós rudas futóműre támaszkodik – ezek garantálják az európai piac által kedvelt feszes és agilis rugózást és úttartást. Az i20 divatos vonalvezetésű kisautó, karosszériájának egyéni jellemvonása a hátul lekanyarodó övvonal.

A i20 már alapszinten is (Classic) gazdag felszereltségű, tartalmazza a 6 légzsákot, a négyhangszórós, CD-lejátszós, MP3-funkciós audiorendszert AUX csatlakozóval, a guminyomás ellenőrző rendszert, az állítható magasságú vezetőülést és az elektromos első ablakokat. Rendelhető Classic AC verzió is, klímaberendezéssel. A Comfort változatokban már benne van a ködfényszóró, a bőrborítású multikormány és váltógomb, a fémes műszerfal betét, az elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, a fedélzeti számítógép, továbbá a manuális klíma. A csúcsot jelentő i20 Style kartámasszal, riasztóval, első-hátsó elektromos ablakokkal, behajtható tükrökkel és automata klímaberendezéssel kínál még többet. A raktér különben 295 literes, de a hátsó üléstámlák lehajtásával bővíthető.

A Hyundai új i20 modelljének motorpalettája nem kevesebb, mint hét tagot számlál: a benzines és dízelmotorokat alaposan átdolgozták, hogy nagyobb teljesítményt adjanak le, kedvezőbb legyen a fogyasztásuk, illetve a korábbihoz képest mérséklődjön az emissziójuk.

Az Euro IV normát teljesítő benzines paletta a 78 lóerős 1,2 literes, a 100 lóerős 1,4 literes és a 126 lóerős 1,6 literes erőforrásból áll. Valamennyi motorhoz ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,4 és 1,6 literes gépekhez pedig opcióként négyfokozatú automatikus egység is rendelhető. Az új 1,2 literes könnyűfém erőforrás különösen alacsony környezetterhelésű, széndioxid-kibocsátása (124 g/km), átlagfogyasztása pedig 5,2 l/100 km.

Válaszul az Európában egyre nagyobb igényre az i20 négy, Euro IV-es normát teljesítő dízelmotorral lesz elérhető. Az 1,6 literes motor szériatartozékként kapja meg a dízel részecskeszűrőt. Az 1,4 literes motor kétféle specifikációval érkezik – 75 és 90 lóerővel -, a csúcsmotornak számító 1,6-os pedig 115 vagy 128 lóerős lehet. A gazdaságos és tiszta üzemű 115 lóerős változat mondhatja magáénak a kategória legkedvezőbb CO2 adatát (115 g/km). Mindkét 1,4-es modellhez ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,6 literes egységhez viszont hatfokozatú manuális egység kapcsolódik.

A belépőszintű i20 Classic 1,25 literes motorral 2 799 000 forintért kelleti magát, de hazánkban a klímás Classic AC tűnik az igazi befutónak 2 999 000 forintos áron. A legolcsóbb, i20 1,25 DOHC Comfort 3 249 000 forintba kerül, 1,4-es benzinessel 3 399 000 forintot kérnek érte. Dízelt 3 674 000 forinttól vásárolhatunk. A 90 lóerős 1,4 CRDi Style is megáll 3 974 000 forintban.    

Hyundai ix55

A koreai márka új zászlóshajója a Tucson és a Santa Fe modellek fölé pozícionált ix55 luxus SUV. Az észak-amerikai piacon sikeres Veracruz modell alapjaira épülő ix55 alapos fejlesztési programon esett át, mielőtt színre lépett volna az európai piacon. Fényűzően berendezett utastér és hétüléses kialakítás jellemzik.

A Hyundai ix55 európai látványával és hangulatával az i10, az i20 és az i30 által megkezdett formai irányvonalat követi. Az ix55 nagydarab jármű, 4,84 méter hosszú, 1,8 méter magas és 1945 mm széles. Nagyon jól néz ki, látványos orr-résszel, hangsúlyos kerékjárati ívekkel, 18 colos kerekekkel és döntött tetővonallal, sarkokat körülölelő hátsó lámpatestekkel.

A szériafelszereltség bőkezű: része többek között az összkerékhajtás, az automatikus szintszabályzás, a xenon lámpa, a tetősín, a napfénytető, a hasított bőrrel bevont ülések, az Infinity MP3-funkciós audiorendszer, a fedélzeti számítógép, a háromzónás klímaberendezés, a tempomat, az ülésfűtés, a kulcsnélküli nyitás, az esőérzékelő és a parkolóradar.

Ha a két hátsó ülésre nincs szükség, behajtogathatók a raktér padlójába, s ilyenkor hatalmas, 598 literes csomagtartó áll rendelkezésre. A második és harmadik üléssorban az ülések egyaránt osztva dönthetők, két üléssel az ix55 raktere 1746 literes.

Az ix55-be szükség esetén aktiválódó összkerékhajtási rendszert építettek, melyhez a Hyundai első hatfokozatú automatikus váltóműve kapcsolódik. A Shiftronic-nak manuális üzemmódja is van. A gépháztető alatt egy új 3,0 literes V6-os CRDi turbódízel motor teljesít szolgálatot. Teljesítménye 240 lóerő percenkénti 3800-as fordulatszámnál, nyomatéka pedig 451 Nm 1750 és 3500 közötti fordulatszámon. Ezzel a motorral az ix55 álló helyzetből 10,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre, a végsebesség elektronikusan szabályozott 200 km/óra.

Az ix55 Premium és Executive kivitelben választható, ára mindkettőnek versenyképes. A két változat közti különbség kimerül a bőrkárpitozás színében és minőségében. A Premium verzió 12 999 000 forintba kerül, míg az ix55 Executive-ért 13 199 000 forintot kérnek.